سلیمی: بانوان فقط احترام می‌خواهند و حمایت

گفت‌وگو با اولین لژیونر فوتبال بانوان ایران

به گزارش ورزش آزاد؛ سبا سلیمی بازیکن ۲۳ ساله تیم ملی فوتبال ایران این روزها منتظر پایان عصر کرونا و بازگشت دنیا به روزهای عادی است تا به درخشش خود در فوتبال ادامه دهد. با دختر بااستعداد فوتبال تبریز، این شهر زیبا و باشکوه ایران گفت‌وگو کردیم.

قرارداد شما با مارخال باکو حسابی سروصدا به پا کرد. شما اولین لژیونر فوتبال دختران ما شدید.
بله. قبل از آنکه با مارخال باکو قرارداد ببندم دو سال در تیم القطان عراق بازی می‌کردم. عراق لیگ بانوان قدرتمندی دارد و من دو سال آنجا تجربه‌اندوزی کردم.

و در سومین سال دور از وطن به مارخال پیوستید…
فکر می‌کنم انتقالم به مارخال اتفاق خیلی خوبی بود.

خبر این انتقال حتی به اروپا هم رسید.
بله. آقای شهرام شایگان، مربی تیم میدلزبرو انگلیس به من تبریک گفتند و آرزو کردند روزی در اروپا بازی کنم. واکنش‌های دیگر هم بسیار مثبت بود.

قرارداد شما چند ساله است؟
به دلیل اینکه من آذری هستم، پیشنهاد آنها قراردادی سه ساله بود‌ اما خانواده‌ام گفتند اول شرایط را ببین و اگر مشکلی برای بازی نداشتی و در آن تیم موفق عمل کردی، قراردادت را تمدید کن.

شنیدیم مدیران مارخال به تبریز آمدند.
بله. به دلیل شرایط خاص دنیا و محدود شدن سفرهای بین‌المللی، امکان حضور من در باکو وجود نداشت. به این دلیل مدیران مارخال به تبریز آمدند و قرارداد من بسته شد.

پس هنوز در باشگاه حاضر نشده‌اید تا امکانات آنها را ببینید؟
به محض آن که شرایط ویژه کرونا به پایان برسد به باکو خواهم رفت.

اجازه بده به سه سال قبل برگردیم. چه شرایطی داشتید؟
روزهای خوبی را سپری می‌کردم. چند تیم به من پیشنهاد داده بودند و من در حال تحقیق برای قرارداد جدید بودم البته به دلیل فشار فیفا برای انتخاب یکی از دو رشته فوتسال و فوتبال من مجبور بودم فقط فوتبال را انتخاب کنم و دیگر نمی‌توانستم به فوتسال برگردم. برای همین فوتبال را جدی‌تر دنبال کردم و در همان روزها پیشنهاد القطان رسید و من به عراق رفتم.

شرایط لیگ فوتبال بانوان ایران چگونه است؟
الان به چشم آمده اما چند سال قبل دخترهای ما خیلی غریبانه و مظلومانه بازی می‌کردند.

از چه زمانی به تیم ملی رسیدید؟
من ۸ سال فوتسال بازی می‌کردم و به فوتبال آمدم. در تیم‌های پایه هم بازی کردم اما دو سال قبل به تیم ملی بزرگسالان راه پیدا کردم به عنوان اولین دختر فوتبالیست تبریزی در تیم ملی بزرگسالان.

تبریز همیشه در تیم ملی آقایان نقش و سهمی پررنگ داشته و دارد.
بله. سهم تبریز در تیم ملی آقایان خیلی زیاد بود‌ اما من اولین بازیکن تبریزی در تیم ملی بانوان بودم.

توقع شما از مسئولان چیست؟
من و همه بازیکنان تیم ملی دوست داریم برای ایران افتخارآفرینی کنیم. ما افتخار می‌‌کنیم که ایرانی هستیم و آرزو داریم افتخار کسب کنیم. در این راه فقط توجه و احترام می‌‌خواهیم و حمایت. من مردم کشورم را خیلی دوست دارم و امیدوارم برایم دعا کنند تا موفق شوم و نماینده خوبی برای مردم ایران باشم.

خبرورزشی

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.