قنبری: استقلال پول ندارد، بهتر است تیم بانوان نداشته باشد

به گزارش ورزش آزاد؛ سعید شاه‌نظری؛ بعد از حدود ۳ ماه تعطیلی فوتبال در سراسر جهان، شاهد شروع مجدد این رشته پرهیجان هستیم. لیگ‌های اروپایی و آسیایی به کارشان ادامه می‌دهند و لیگ برتر فوتبال ایران هم از چهارم تیر از سر گرفته می‌شود، اما خبری از فوتبال بانوان نیست. در حالی که لیگ‌های اروپایی فوتبال آقایان و بانوان را همزمان شروع می‌کنند، در ایران هیچ تیم بانوانی حتی تمریناتش را آغاز نکرده و تکلیف ۴ هفته پایانی این رقابت‌ها مشخص نیست. در روز‌های بی‌خبری از فوتبال بانوان سراغ زهرا قنبری، کاپیتان تیم ملی رفتیم و در مورد فوتبال بانوان گفت‌وگویی کردیم.

با شیوع بیماری کرونا چطور تمرین کردید؟
از وقتی کرونا آمده، در خانه به طور انفرادی تمرین می‌کنم و برای کار با توپ هم مجبورم از فضای پارکینگ استفاده کنم.

تکلیف لیگ بانوان چه می‌شود؟
هیچ تصمیمی برای ما نگرفتند. تکلیف فوتسال مشخص شده، ولی برنامه‌ای برای لیگ فوتبال بانوان ندارند. البته با هزینه‌ای که تست کرونا دارد و بودجه تیم‌های بانوان، بعید می‌دانم لیگ برتر بانوان ادامه پیدا کند.

از تیم ملی چه خبر؟ اردویی برای آماده‌سازی در نظر گرفتند؟
با مربی تیم ملی که حرف زدم، هیچ اردویی برنامه‌ریزی نشده و انگار فوتبال بانوان نداریم. همیشه دو ماه مانده به مسابقات برای اینکه تعلیق نشویم، اردو برگزار می‌کنند و با ۲۰ درصد امکانات توقع نتیجه ۸۰ درصدی از ما دارند. بیشتر از سه ماه است که خانم‌ها تمرینی در زمین چمن نداشتند و با این شرایط فوتبال‌مان پیشرفت نخواهد کرد. گویا مسئولان ما را فراموش کردند.

مدیرعامل استقلال اعلام کرده قرار است تیم بانوان تشکیل دهند. شما به عنوان یک استقلالی از این موضوع حمایت می‌کنید؟
خوشحالم استقلال می‌خواهد وارد لیگ بانوان شود و امیدوارم پرسپولیس هم تیم بدهد. آمدن این دو تیم کمک می‌کند اسپانسر‌های بیشتری جذب فوتبال بانوان شوند و تبلیغات رسانه‌ای بیشتری هم خواهد شد.

نمی‌ترسید به شما هم بدهکار شوند؟
استقلال اگر پول ندارد، بهتر است تیم ندهد. فوتبال بانوان هزینه زیادی ندارد، اما آدم دلسوز می‌خواهد.

فصل قبل خانم گل بودی، ولی امسال از کسب این عنوان دور شدی! دلیلش چه بود؟
امسال تغییر پست دادم و از خط حمله به پست هافبک میانی آمدم و تمرکز کمتری روی گلزنی داشتم. با این حال کم هم گل نزدم. البته ۴ تیم حاضر به بازی مقابل ما نشدند که در کاهش گل‌های من تأثیر داشت. با این حال امسال هم با شهرداری بم صدرنشین هستیم و اگر قرار باشد لیگ ادامه پیدا نکند، در فاصله ۴ هفته به پایان لیگ باید ما را قهرمان اعلام کنند.

 

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.