پرسپولیس- النصر،با جنجالی‌ترین شادی گل تاریخ بازیکن بوشهری

به گزارش ورزش آزاد؛ برگردیم به سال ۱۳۹۴؛ آن روزها شرایط در ایران و بسیاری از نقاط دنیا خیلی متفاوت‌تر از چیزی بود که این روزها با آن سر و کار داریم. قیمت ۳ هزارتومنی دلار و سکه ۹۰۵ هزار تومنی هیج سنخیتی با بازار آشفته این روزهای کشور ندارد و در این بین ویروس کرونا هم خود را به عنوان سوغاتی جدید نظم نوین جهان معرفی کرده است؛ ویروسی که تاثیر مخربی بر تمام حوزه‌های زندگی گذاشته و مسلما فوتبال هم از این ماجرا جدا نبوده است.

 

 

 

آن روزها نه کرونایی وجود داشت و نه هنوز روابط دیپلماتیک ایران و عربستان برهم خورده بود و وقتی پیش از بازی با النصر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مسئولان باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفتند این دیدار را رایگان اعلام کنند، برخلاف انتظارات بیش از صد هزار نفر پرسپولیس را در این مسابقه همراهی کردند که شرایط اصلا خوبی در لیگ نداشت و با پیروزی مقابل النصر امیدوار به صعود از گروهش می شد.

پرسپولیس در آن مسابقه با ترکیب سوشا مکانی به عنوان دروازه بان، مایکل اومانیا و حامد نورمحمدی در قلب خط دفاعی و محمد خانزاده و حمید علی عسگر به عنوان مدافعین تیم کار را آغاز کرد. احمد نورااللهی، کفشگری، هادی نوروزی که روز گذشته پنجمین سالگرد درگذشتش بود، گابریل و عالیشاه هافبک های میانی تیم بودند تا برای مهدی طارمی در خط آتش تیم موقعیت سازی کنند.

 

 

 

پرسپولیس در حالی پا به این بازی گذاشت که با توجه به تغییر حمید درخشان که او هم مانند مربیان پیشین تیم نتوانسته بود نتایج خوبی بگیرد، امید چندانی به پیروزی در روز حضور حسین عبدی روی نیمکت نداشت. غیبت نوری و بنگر در این مسابقه هم به دلیلی برای ضعف تیم ایرانی مقابل حریف قدرتمندش تبدیل شده بود و حضور در رتبه نهم لیگ و قرار گرفتن مقابل النصر که صدرنشین فوتبال عربستان بود، سرخپوشان را درموضع ضعف قرار داده بود.

 

 

 

با این حال در روزی که برانکو از روی سکوها شاهد حضور ۱۰۰ هزار نفری هواداران سرخپوش برای حمایت از تیمشان شده بود، در یک بازی درگیرانه که در دقیقه ۶۶ به جنجال و درگیری شدید هم کشیده شد، با پنالتی‌ای که در دقیقه ۵۶ طارمی گرفت و خودش تبدیل به گل کرد، حساب کار را یک بر صفر کرد؛ گلی که با یک ضربه چیپ تماشایی و با اعتماد به نفسی مثال زدنی وارد دروازه النصر شد و طارمی به تلافی بازی رفت دست راستش را زیر گلو برد و می‌خواست بگوید که انتقام بازی رفت را از تیم عربستانی گرفته است. با همین پیروزی هم بود که راه صعود برای سرخپوشان در روزهای بی ثباتی مطلق فراهم شد.

در آن سال سرخپوشان که در بازی رفت را با سه گل مقابل نماینده عربستان واگذار کرده بودند، با پیروزی در ورزشگاه آزادی توانستند تقریبا جوازصعود به مرحله بعد را بگیرند ولی در ادامه علیرغم اینکه برانکو روی نیمکت تیم نشست، نتوانست معجره‌ای در مدت کوتاهش رخ بدهد وپرسپولیس در ادامه حذف شد.

حالا اما پس از سپری شدن ۵ سال، دلار در عین ناباوری به کانال ۳۰ هزار تومنی وارد شده و سکه قیمتی نزدیک به ۱۴ میلیون تومان پیدا کرده است. البته که پرسپولیس هم هیچ شباهتی به تیم آشفته آن سال ها که مربیان مختلفی برای خروجش از بحران تلاش کردند و همه هم ناکام بودند، ندارد. آنها که چهار مرتبه به صورت متوالی قهرمانی لیگ را جشن گرفته اند، برای سومین مرتبه طی ۵ سال اخیر در اتفاقی نادر که پرسپولیس را رکورددار فوتبال ایران در آسیا کرده، به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیده اند و حالا امیدوارند برای دومین مرتبه طی سه سال اخیر به فینال مسابقات در شرایطی راه پیدا کنند که ویروس کرونا فرمت برگزاری مسابقات را از حالت معمول خارج کرده، ولی پرسپولیس پس از دوران درخشان با برانکو، اینبار با یحیی گل‌محمدی به رویاپردازی های خود برای رسیدن به قله آسیا ادامه می‌دهد.

 

 

 

پرسپولیس بار دیگر به النصر رسیده؛ آنها حالا به جای آدریان، آرماندو ویلا و استویانوف که ستاره های خارجی این تیم بودند، مهره های کلیدی‌ای نظیر حمدالله عبدالرزاق را به عنوان بهترین گلزن مسابقات در اختیار دارند و مارتینز ملقب به پیتی را با ۱۸ میلیون یورو از فوتبال ایتالیا به کشورشان آورده اند. اما یکی دیگر از نقاط قوت زردپوشان این روزهای فوتبال آسیا که در سودای اولین قهرمانی قاره به سر می برند، حضور روی ویتوریا مربی ۵۱ ساله پرتغالی است که بی شک یکی از امیدهای اصلی النصر برای رسیدن به فینال به شمار می رود و کار سختی را برای یحیی گل‌محمدی با اندیشه های خود رقم خواهد زد.

پرسپولیس هم البته با شمایلی کاملا متفاوت از ۵ سال پیش بار دیگر به النصر رسیده و از آن تیم تنها امید عالیشاه  را در اختیار دارد و احمد نوراللهی که شمایلش متفاوت شده و بازوبند را به بازو می‌بندد. دو تیم روز شنبه ۱۲ مهرماه ۱۳۹۹ از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه به مصاف نماینده عربستان که فصل را پایین تر از الهلال در رتبه دوم تمام کرده، خواهند رفت.

سرخپوشان که در ۶ بازی گذشته نمایش فوق العاده ای را ارائه کرده اند، تنها یکبار دروازه خودشان را روی پنالتی معز علی مقابل الدحیل باز شده دیده اند ولی ۹ بار برای رسیدن به نیمه نهایی گلزنی کرده اند. در سوی مقابل هم النصر شرایط بسیار خوبی دارد و با ۱۱ امتیاز به عنوان تیم اول بالاتر از السد و سپاهان که به ترتیب ۷ و ۹ امتیازی بودند از گروه چهارم مسابقات صعود کرد و با شکست الشباب الاهلی و الاهلی عربستان به نیمه نهایی رسیده و امیدوار به شکست پرسپولیس و کسب اولین قهرمانی آسیایی است.

دو تیم برتر غرب آسیا با پشت سر گذاشتن هشت خانِ دشوار می‌خواهند خودشان را به عنوان تیم برتر منطقه در فینال معرفی کنند؛ پرسپولیس با تیم منسجمِ یحیی گل‌محمدی و النصر تیمی که روی کاکل حمدالله مهاجم مراکشی خود و اندیشه های روی ویتوریا استوار است؛ پس برای تماشای این مسابقه تاریخی که خاطراتش تا همیشه باقی خواهد ماند، همچنان باید منتظر بمانیم…..

 

 

 

 

مهدی طارمی با انجام این شادی گل بعد از به ثمررساندن پنالتی مدتها سوژه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بود

 

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.