حمید کللی فرد: باشگاه شاهین از سال گذشته درس گرفته اند؟ محمود آرامش:هیچ اراده ای برای انتخاب سرمربی بومی شاهین نبود!

به گزارش ورزش آزاد؛ حمید کللی فرد مربی با سابقه بوشهری در ابتدای این نشست گفت:من از مسئولان مرتبط سوال دارم از انتخاب و کار کردن با مربیان بومی سود کرده اند یا ضرر؟ حدود ۱۲ سال از روزهای مربی گری ام در فوتبال را با شاهین سپری کرده ام و هیچ وقت تیمهای مورد هدایت من در باشگاه شاهین پایین جدول حاضر نبوده اند.

سالی که جای احمدزاده وارد شاهین شدم تا پلی آف رسیدیم و با یک پنالتی از صعود به لیگ یک بازماندیم.سال بعد یک تیم آماده و خوب را در لیگ دو آماده کردم و در حالی که پنج هفته به پایان مرحله اول باقی مانده بود ،صعود تیم حتمی شد اما کجای دنیا سراغ دارید که مربی تیمی که پنج هفته قبل صعود کرده را برکنار کنند! جز این بود که مدیر عامل با مربی مشکلی داشته باشد یا از بیرون فشارهایی به تیم وارد شود! من در آن پنج بازی آخر به چند جوان میدان دادم و در نهایت مدیر عامل به من گفت احساس میکنم شما نمی توانی تیم را بالا بیاوری!با کدام منطق این رفتارها را قبول کنم؟ بعد از من بدون اضافه کردن یک بازیکن تاثیرگذار تیم راهی لیگ یک شد ،آیا اینجا از حضور مربیان بومی ضرر کردیم؟!

پیشکسوت فوتبال بوشهر ادامه داد:ما با شاهین از لیگ سه شروع کردیم و آن زمان به عنوان مربی جوان کارمان را استارت زدیم و در نهایت تجربه صعود به لیگ برتر در کارنامه من ثبت شد.من اینجا سوالم از مدیر عامل و هیات مدیره شاهین شهرداری این است با کدام تجربه امسال برای لیگ یک کارتان را شروع کردید!

قصد صعود دارید انهم در فاصله دو هفته به بازی ها؟یعنی واقعا هزینه میلیاردی برای مربی در این دو هفته برای ماندن در لیگ است!سال قبل هم در لیگ برتر هشت هفته به راحتی از دست دادیم و این همان مشکل مدیریتی است که شاهین شهرداری از آن ضربه خورده و همچنان ضربه میخورد!شاهین شهرداری نباید از لیگ برتر سقوط میکرد ،سوالم این است آقای مسیگر با کدام تجربه همان حرکت سال گذشته را تکرار میکنید!؟عرف فوتبال می گوید شاهین شهرداری با این وقت اندک و نداشتن بازیکن ،توان صعود ندارد مگر آنکه اتفاقات عجیبی رخ بدهد.بنده خدا کمالوند در مصاحبه اش همین ابتدای کار گفته تلاش میکند تیم را حفظ کند ،خب این کار را مربیان بومی هم میتوانستند انجام دهند.چرا مدیران تیم شفاف حرف نمیزنند تا مردم بدانند چه خبر است!

حمید کللی فرد به زمان بازی دادن به محمد محبی اشاره کرد که او همان زمان محمد را از تیم جوانان به تیم بزرگسالان آورده و حتی در بازی مقابل همدان او را به میدان فرستادم که دوستان مسئول از بالا داد میزدند که ای بابا این جوان را بازی نده!ترس در مدیریت و ترس از عدم نتیجه گیری باعث شده این وضعیت بوجود بیاید!

محمود آرامش سرمربی سابق شاهین بندر عامری که بعد از صعود به لیگ دو ،کاندید هدایت شاهین شهرداری بوشهر شده بود دیگر مربی حاضر در این گفتگوی زنده بود.

وی در ابتدا گفت:من شخصا دوست دارم در کارم صداقت باشد و این مورد برایم اصول بوده و خواهد بود.همیشه گفتم و الان هم خواهم گفت دست افرادی که در فوتبال هزینه میکنند را می بوسم.عالی نژاد در کارگر بنه گز،منفرد در خورموج و سال گذشته دوستانی مانند ناصری و مظفری و خلیلی از جیبشان هزینه کردند که قابل تقدیر است.حتی ارگانی مانند پارس جنوبی یا شهرداری که در فوتبال استان هزینه میکنند باید ستایش شوند. من قلبا از شهرداری ممنونم که زمینه فعالیت شاهین را در فوتبال هموار کرده اند .

بازیکن سابق شاهین ادامه داد:اما سوالم اینجاست فعالیت فوتبالی تیمهای ما چرا این مدلی ادامه پیدا میکند.چند بازیکن امید تیم شاهین شهرداری در سال گذشته کارتشان برای بازی آماده شد ؟اگر در بازی آخر که سقوط شاهین مسجل شده بود از بازیکنان امید تیم استفاده میشد چه ایرادی داشت؟ اگر از هوپناه گلر آکادمی شاهین استفاده میشد چه اتفاق بدی رخ میداد؟مگر نه درویشوند ۴ گل خورد ،به نظر شما هوپناه بیشتر از ۴ گل میخورد!اصلا گل بخورد در مقابل سرمایه گذاری روی بومی ها انجام میگرفت.

آکادمی شاهین به این خوبی فعالیت دارد پس باید خروجی آن به تیم بزرگسالان باشگاه راه یابد.مگر علی ابراهیمی را بازی دادند بد شد؟چرا به نیروهای بومی اهمیت نمیدهیم!دوستان در مدیریت باشگاه عنوان میکنند که امسال میخواهیم از بازیکنان بومی استفاده کنیم،خب خیلی هم خوب اما یک نفر به من جواب بدهد مربی بومی به بازیکنان خودی اشراف دارد یا مربی غیر بومی؟

آرامش ادامه داد:مذاکره دوستان برای مذاکره با من یا مربی بومی دیگری تلفنی است در حالی که من در همین شهرم اما برای مذاکره راهی شهر دیگری می شوند تا با مربی مذاکره کنند!

بودجه را شما باید مشخص کنید نه اینکه من بگویم.اگر بنا بر استفاده از نیروی بومی باشد باید سرمربی بومی باشد که آنها را بشناسد.جلسه معارفه برای آقای پاشازاده برگزار میکنند اما برای همکاران چون بومی بودند هیچ جلسه ای برگزار نمی شود.

شفاف بگویم هیچ اراده ای برای انتخاب مربی بومی در این فصل نبود و فقط برای اینکه عنوان کنند مربی بومی در میان گزینه های ما بوده این مسائل را مطرح کردند ولی نود درصد نیت آنها برای انتخاب مربی غیر بومی بود.

ایرادی ندارد تیمداری بر عهده شهرداری است و حق انتخاب دارند اما داد نزنید به بومی ها بها داده ایم! در ثانی آقای مسیگر اعلام کرده بوده من بودجه را بالا اعلام کرده ام باید توضیح دهم که مگر بودجه را باید من ببندم، این وظیفه شماست بودجه باشگاه را اعلام کنید.

من اصلا با کمک مربی شدن مشکلی ندارم ولی وقتی تجربه سرمربی شدن را دارم باید راهم را ادامه بدهم.من در ایرانجوان و عامری تجربیاتم را کسب کرده ام.کجای دنیا یکی از گزینه های سرمربی گری تیم بعد از اینکه انتخاب نشده می رود و کمک مربی همان تیم می شود!

ای کاش اسم ما را به عنوان گزینه سرمربی گری مطرح نمیکردند ،من برای آنها برنامه نوشتم و اعلام کردم اگر وارد شاهین شوم هفتاد درصد بازیکنان بومی بکار میگیرم و کادرم باید صد در صد بومی باشند.به من میگویند نیم نگاهی به صعود داشته باش و به دیگری می گویند تیم را نگه دارد! کار بر عکس شده باید از غیر بومی بخواهند تیم را بالا ببرد و از من بخواهند تیم را نگه دار!

آرامش تصریح کرد:دو سال پیش آقای واعظی مدیر عامل وقت به من زنگ زد که برای کمک مربی گری کنار ویسی می آیی و من هم اعلام کردم که بله با کمال میل این کار را میکنم اما خب وقتی تیم رفت البرز اعلام کردند هیات مدیره موافقت نکرده است!

سال لیگ برتر این همه اتفاقات افتاد اما ما را صدا نزدند ! سال گذشته تیم عامری را در میان نود تیم لیگ دسته سه ای قهرمان کردم کار کمی نبود بخدا…مگر می توان کارنامه کمالوند را کتمان کرد ایشان ده سال در لیگ برتر مربی گری کرده و قابل احترام است برای همه، من به آقایان گفتم وقت کم است و اگر من سرمربی شوم یک ساعت بعد تمرین خواهد بود ولی تصمیم نهایی با خودشان ! صادقانه گفتم نمی توانم بیایم و اکنون کمک مربی شوم و دلیلم این بود که سرمربی جدید که وارد شده قطعا کمک اول و دوم باید امین وی باشند و طبیعی است که با خود بیاورد و اگر قرار است من کمک سوم باشم پس چرا دیگر باشم.اگر واقعا دلتان میخواهد من یا هر بومی باشد باید از نظر مالی حامی من یا هر بوشهری دیگری باشید.

مگر مربیان بومی چه کم دارند که این رفتارها با آنها می شود! مگر همین آقای کللی فرد تیم شاهین را لیگ برتری نکرد،مگر محمد میهندوست امسال با پارس قهرمان ایران نشده مگر ما با شاهین عامری بد نتیجه گرفتیم پس کی قرار است خودی را ببینند!؟به آقای مسیگر گفتم اگر قرار باشد من روزی تیمی را لیگ برتری کنم بعد شما به دنبال من بیایید که فایده ای ندارد حالا است که باید دست ما را بگیرید و هوای بومی ها داشته باشید.

بازیکن سابق شاهین در خاتمه گفت:نگران تیمهای امید هستم ،آیا الان ۶ بازیکن تیم امید به تیم بزرگسالان اضافه شده اند؟ من نگرانم و این بچه های بومی حیف هستند./ خلیج فارس

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.