هیات فوتبال استان بوشهر ادعای دبیر سابق را رد کرد +سند

به گزارش ورزش آزاد؛ پس از انتشار گزارشی با عنوان «افشاگری دبیر سابق هیات فوتبال بوشهر و ادعای تشکیلات غیر قانونی + سند»، روابط عمومی هیات فوتبال استان بوشهر با ارسال جوابیه‌ای طبق قانون مطبوعات خواستار انتشار آن شد.

به گزارش ورزش آزاد؛ خبرگزاری فارس در تاریخ دوم آبان ماه سال جاری مطلبی را با عنوان «افشاگری دبیر سابق هیات فوتبال بوشهر و ادعای تشکیلات غیر قانونی + سند»، بر اساس مستندات و ادعاهای ارسالی عبدی پور دبیر سابق هیات فوتبال بوشهر کرد.

در مطلب درج شده عبدی‌پور مدعی شده بود که به مدت چهار سال در این دوره نیز به عنوان دبیر هیات فوتبال استان منصوب گردیده و فعالیت‌اش از دوره قبل ادامه داشته است ولی در دهم خرداد ماه سال جاری استعفاء خود را تقدیم رئیس هیات فوتبال کرده بود که در این خصوص هیچ اقدامی صورت نگرفته و به لحاظ قانونی مسؤولیت‌اش پابرجاست.

وی همچنین مدعی است رئیس هیات فوتبال بدون رعایت تشریفات قانونی و مطابق اساسنامه به فاصله ۱۵ ساعت از زمان استعفاء شخص دیگری را جایگزین وی کرده و این شخص نیز بدون مراعات اساسنامه و مقررات جاری مسؤولیت را پذیرفته و حتی اقدام به برگزاری مجمع انتخابات هیات رئیسه نیز نموده که این عمل غیر قانونی می‌باشد.

حال روابط عمومی هیات فوتبال استان بوشهر با ارسال مطالب و مستنداتی به ادعای مطرح شده دبیر سابق هیات فوتبال بوشهر پاسخ داده است.

در این متن آمده است: با توجه به تماس‌های فراوان اهالی فوتبال و لزوم شفاف سازی برای تنویر افکار عمومی، نامه سرپرست سابق دبیری هیات فوتبال استان بوشهر که در سایت خبرگزاری فارس دفتر بوشهر منتشر شده مورد پاسخ قرار می‌گیرد وگرنه نوشته شخص نامبرده به هیچ عنوان وجاهت قانونی نداشته و ندارد.

۱) در این نامه، فردی خود را به عنوان دبیر هیات فوتبال استان معرفی کرده است در حالی که مستند به حکمی که در تاریخ ۱۵ دی ماه سال ۱۳۹۸ توسط امیرحسین محتشم رئیس هیات فوتبال استان بوشهر برای وی صادر شده، ایشان به سمت سرپرست دبیری هیات فوتبال استان بوشهر منصوب شده است، پس بکار بردن عنوان دبیر هیات فوتبال استان بوشهر برای نامبرده توسط ایشان کذب بوده و وی فقط برای مدتی سرپرست دبیری هیات فوتبال استان بوشهر را بر عهده داشته است.

توضیح آن که این شخص به دلیل نداشتن شرایط بند ۲،۳ و ۴ ماده ۲۷ اساس نامه هیات فوتبال، نمی‌توانست دبیر هیات فوتبال استان بوشهر باشد و صرفاً به سمت سرپرست دبیری این هیات منصوب شده است. از آنجا که دبیر هیات فوتبال استان بوشهر به پیشنهاد رئیس این هیات و تصویب در هیات رئیسه فوتبال استان بوشهر انجام می‌شود، پس به دلیل نداشتن شرایط بندهای ماده ۲۷ اساس نامه، ایشان نمی‌توانست در سمت دبیری هیات فوتبال استان بوشهر قرار گیرد.

از آنجا که رئیس هیات فوتبال استان بوشهر، منعی قانونی برای انتخاب سرپرست جدید دبیری این هیات نداشته است، پس از این فرد، اقدام به انتخاب سرپرست جدید برای دبیری هیات فوتبال استان بوشهر کرده است ضمن این که به واسطه سرپرستی نامبرده بر دبیری هیات فوتبال استان بوشهر، نیازی به پذیرش استعفای ایشان وجود نداشته است. البته هیات فوتبال استان بوشهر در حال پیگیری تخلفات مالی و اداری سرپرست سابق دبیری این هیات در این دوره است و در این راه با هدف استقرار فوتبال پاک، هیچ گونه مسامحه‌ای به خرج نخواهد داد.

۲) بر اساس بند یک ماده ۱۶ اساس نامه هیات فوتبال استان‌ها، از جمله وظایف مجمع هیات فوتبال هر استان، انتخاب رئیس هیات و اعضاء هیات رئیسه است. این موضوع در خصوص هیات فوتبال استان بوشهر نیز صادق است به گونه‌ای که در چهارم دی ماه سال ۱۳۹۸، مجمع انتخابات هیات فوتبال استان بوشهر با حضور سرپرست فدراسیون فوتبال برای انتخاب رئیس هیات فوتبال استان بوشهر برگزار شد و در آن جلسه، سرپرست فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، انتخاب هیات رئیسه بوشهر را به مجمع دیگر با ریاست مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر تفویض کردند. این رویه انتخاب هیات رئیسه در یک مجمع دیگر هیات فوتبال پس از مجمع انتخاب رئیس جدید هیات فوتبال، در استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و حتی در استان بوشهر در زمان انتخاب رئیس سابق هیات فوتبال استان بوشهر(نجفی) انجام شده و دارای یک روند قانونی بوده است.

۳) بر طبق اساس نامه بعد از برگزاری هر مجمع برای انتخاب رئیس هیات فوتبال، اعضاء هیات رئیسه قبلی به صورت خودکار از عضویت خارج شده و با انتخاب رئیس جدید هیات فوتبال استان، اعضاء جدید هیات رئیسه نیز انتخاب می‌شوند. در استان بوشهر و پس از برگزاری مجمع انتخابات هیات فوتبال استان بوشهر با حضور سرپرست فدراسیون فوتبال در تاریخ چهارم دی ماه سال ۱۳۹۸ که با انتخاب امیرحسین محتشم به عنوان رئیس جدید این هیات در استان بوشهر همراه شد، همه اعضاء هیات رئیسه قبلی این هیات از جمله لطفی نژاد به صورت خودکار از عضویت خارج شده‌اند.

این که سرپرست سابق دبیری هیات فوتبال استان بوشهر مدعی شده عزل رئیس هیات فوتبال شهرستان تنگستان غیرقانونی بوده، صحت ندارد. ضمن این که بر طبق بند ۲ ماده ۳۵ اساس نامه هیات فوتبال استان‌ها، انتخاب رئیس هیات فوتبال هر شهرستان با پیشنهاد رئیس اداره ورزش و جوانان آن شهرستان و انتصاب توسط رئیس هیات فوتبال استان انجام می‌شود. این مورد در خصوص انتخاب رئیس هیات فوتبال شهرستان تنگستان نیز صادق است که مکاتبات آن ضمیمه می‌باشد.

۴) در مورد انتخاب سید علیرضا کازرونی نائب رئیس سابق هیات فوتبال استان بوشهر و زهره خلیفه به عنوان نواب رئیس جدید آقایان و بانوان هیات فوتبال استان بوشهر، لازم به توضیح است که با توجه به این که کازرونی برای ریاست هیات فوتبال استان بوشهر کاندیدا شده بود و استعلامات لازم انجام و وی مشکلی برای حضور در انتخابات به عنوان یک کاندیدا نداشت، این مهم مبنا برای تأیید صلاحیت ایشان جهت قرار گرفتن در سمت نائب رئیسی هیات جدید فوتبال استان بوشهر قرار گرفت و برای فاصله زمانی کوتاه از شرکت در انتخابات تا پذیرش مسؤولیت نواب رئیسی آقایان هیات فوتبال، نیازی به استعلامات مجدد برای ایشان وجود نداشت و استعلامات قبلی برای صدور حکم انتصاب وی کفایت می‌کرد. در خصوص زهره خلیفه نیز مجوزهای لازم برای تأیید صلاحیت وی احراز و پس از آن حکم مسؤولیت ایشان به عنوان نائب رئیس جدید بانوان هیات فوتبال استان بوشهر توسط رئیس این هیات در استان بوشهرصادر شد.

۵) با وجود این که مجمع انتخاباتی و انتخاب ریس هیات در یک ساختار قانونی شکل گرفته است اما سرپرست سابق دبیری هیات فوتبال استان بوشهر آن را غیرقانونی بر شمرده است اگر به فرض ایشان، این مجمع غیرقانونی بوده چرا این شخص، سرپرست دبیری این هیات را تا ۵ ماه بعد از انتخاب رئیس جدید هیات فوتبال استان بوشهر بر عهده داشته و اعتراضی به این تخلف نداشته است. چرا اشاره‌ای نمی‌کند به این موضوع که وی در زمان تصدی مسؤولیت سرپرستی دبیر هیات فوتبال استان بوشهر، اقدام به مکاتبات اداری برای برگزاری مجمع فوق العاده برای انتخاب اعضاء هیات رئیسه جدید کرده است که البته پس از عزل، برگزاری این مجمع توسط دبیر جدید هیات فوتبال استان بوشهر پیگیری و منجر به نتیجه شده است. اگر حتی فرض بر غیرقانونی بودن انتخاب هیات رئیسه جدید گذاشته شود، مکاتبات و نامه نگاری‌ها برای برگزاری مجمع برای انتخاب هیات رئیسه جدید توسط همین شخصی انجام شده که مدعی انجام یک کار غیرقانونی توسط خودش می‌باشد.

۶) سرپرست سابق دبیری هیات فوتبال استان بوشهر در این نامه با فرافکنی، برای اثبات ادعای خود به بندهایی از قانون و اساس نامه اشاره می‌کند که اصولاً هیچ ارتباطی با موضوعات مطرح شده نداشته و صرفاً سبب تشویش خانواده فوتبال استان بوشهر شده است. هر چند اعضاء کنونی هیات فوتبال استان بوشهر با تمام توان و دانش خود به دنبال توسعه ورزش فوتبال در استان هستند و خود را معطل این نوع جوسازی‌های بیهوده نمی‌کنند.

۷) مبنای فعالیت مجموعه هیات فوتبال استان بوشهر بر اساس شفافیت در حوزه عملکردی و به خصوص مالی در کنار زدودن ناپاکی‌ها در عرصه ورزش فوتبال، هدف گذاری شده و طبیعی است که این عرصه جای انسان‌های متخلف و متقلب نیست. اگر فردی یا افرادی فکر می‌کنند که می‌توانند با شانتاژهای رسانه‌ای و بدون هیچ مدرک محکمه پسندی، زمینه تضعیف کار مدیریتی هیات فوتبال استان بوشهر را ایجاد کنند، سخت در اشتباه بوده و قانون نه تنها به آنها بلکه هر مجموعه رسانه‌ای که خواسته یا ناخواسته اسیر توهمات آنها شود، پاسخی دندان شکن خواهد داد.

 

 

 

 

انتهای پیام/

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.