کشتکار و ادعای تخلفات مالی در هیات پزشکی ورزشی بوشهر

به گزارش ورزش آزاد؛ معاون اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: ابعاد تخلفات هیات پزشکی ورزشی استان بوشهر در حال بررسی است و با ورود دستگاه‌های نظارتی امیدواریم این شفاف‌سازی صورت بگیرد.

هیات‌های پزشکی ورزشی استان‌ها به عنوان متولیان جامعه ورزشی وظیفه نظارت کامل بر فعالیت‌های ورزشکاران و همچنین پوشش پزشکی کلیه مسابقات ورزشی در سطوح مختلف ملی و بین المللی از طریق اعزام پزشک و پزشکیار را عهده دار هستند و در مجموع پیگیری مقوله سلامت ورزشکاران از مهمترین اصل این هیات می‌باشد.

اما در روزهای اخیر نارضایتی مبنی برعدم خدمات مناسب و به موقع از سوی هیات پزشکی ورزشی استان بوشهر به گوش می‌رسید که برای صحت این خبر ابتدا به سراغ موسی کشتکار معاون اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر بوشهر رفتیم که وی در این خصوص به خبرنگار فارس اظهار داشت: در چهار دوره چهارساله‌ای که گذشت خانم وحدت به عنوان رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فعالیت داشته‌اند تا اینکه در دوره آخر که وی کاندیدا شدند و با توجه به گزارش تخلفاتی که از این هیات به دست ما رسید که اسناد آن نیز موجود می‌باشد تصمیم گرفتیم سرپرستی بگذاریم تا انتخابات برگزار شود.

ابعاد تخلفات در حال بررسی است
کشتکار با تأکید بر اینکه دستگاه‌های نظارتی و قضایی می‌بایست به این تخلفات رسیدگی کنند گفت: در شرایط سرپرستی و طی گزارشاتی که ما داشتیم بررسی شد که یکسری تخلفات وجود دارد که ابعاد این تخلفات در حال بررسی است که قسمتی از آن می‌بایست دستگاه‌های نظارتی ورود کنند تا مشخص شود و بخشی از آن با بررسی‌های اولیه اداره ورزش و جوانان مشخص شد که تخلفاتی وجود دارد و امیدواریم شفاف‌سازی صورت گیرد.

پول ورزشکاران باید صرف خودشان شود
معاون اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر در ادامه افزود: پول بیمه ورزشکار  از جیب خود ورزشکار است و به حساب هیات پزشکی ورزشی واریز می‌شود و هیچ گونه کمک مردمی صورت نمی‌گیرد و تمامی آن را خود ورزشکاران متقبل می‌شوند.

وی افزود: در قبال هزینه‌های دریافتی از ورزشکاران می‌بایست به خود این عزیزان خدمات دهی صورت گیرد که طبق آخرین آماری که داشتیم سال ۹۸ و قبل از شیوع کرونا حدود سه هزار ورزشکار بیمه شده‌اند که آن موقع هزینه بیمه ورزشی ۲۰ هزار تومان بود که بیش از یک میلیارد می‌شود که بخشی به حساب فدراسیون پزشکی ورزشی و بخشی نیز به حسابی بنام هیات پزشکی ورزشی استان واریز می‌شود که جهت خدمات دهی به ورزشکاران خصوصاً مصدومیت‌های حاصله از مسابقات ورزشی می‌بایست هزینه شود.

پول‌های که بلوکه شد و خدماتی ارائه نشد
کشتکار با بیان اینکه درآمدهای هیات پزشکی ورزشی باید در راه ورزش هزینه شود تصریح کرد: بیمه‌ها یک کار اقتصادی سودآور هستند و این پول‌ها می‌بایست صرف ساخت کلینیک در شهرستان شود یا اینکه کلاس‌های آموزشی و خدمات دیگر انجام گردد و نیازی نیست که یک ورزشکار از شهرستان جم برای درمان به بوشهر بیاید.

وی ادامه داد: این منابع مالی که بیش از یک میلیارد است در حساب این کمیته بلوکه شده و متأسفانه هیچ گونه خدمات ورزشی صورت نگرفت و این یکی از دلایلی بود که به عنوان معاون مدیریت ورزشی به آن معترض بودم که علاوه بر تخلفات مالی به لحاظ کاری هم از ریاست این هیات راضی نبودیم.

پول‌هایی که سوء مدیریت شد
کشتکار با بیان اینکه پول‌های انباشته شده در حساب هیات پزشکی ورزشی صدمه به بدنه ورزش زده بیان کرد: سال ۹۴ یک میلیارد در حساب این هیات بوده که آن سال‌ها می‌توانستند کل شهرستان‌ها را کلینیک ورزشی احداث کنند که با توجه به تورم اقتصادی این پول در حال حاضر کاملاً بی‌ارزش شده است و پول ورزشکاران سو مدیریت شد و این در حالی است که کمیته پزشکی ورزشی خیلی جای کار داشت.

 

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.