جهان فوتبال در شوک درگذشت مارادونا

به گزارش ورزش آزاد؛ دیگو آرماندو مارادونا اسطوره آرژانتین و یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال به دلیل حمله قلبی در سن ۶۰ سالگی درگذشت.

مارادونای ۶۰ ساله چندی قبل به علت عارضه ای در بیمارستان بستری شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته بود. اما به نظر می رسید حال این ستاره بزرگ بهبود یافته و او چند روز قبل از بیمارستان مرخص شد. اما امروز او در خانه دچار ایست قلبی شده و در نهایت جان خود را از دست داده است.

 

مارادونا که چندی قبل ۶۰ ساله شده بود، در بوینس آیرس و در خانه خود در حال استراحت و طی کردن دوران نقاهت بود که دچار این مشکل شده و تلاش پزشکان برای احیای او اثربخش نبوده است.

مارادونا یکی از بزرگ ترین ستاره های تاریخ فوتبال بوده و بسیاری او را بهترین بازیکن تاریخ می دانند. این ستاره محبوب در جام جهانی ۱۹۸۶ با نمایش فوق العاده خود زمینه ساز قهرمانی آرژانتین را فراهم کرده و چهار سال بعد نیز فاصله ای تا تکرار این موفقیت نداشت، اما آلمان در فینال آلبی سلسته را مغلوب کرد.

اما در ادامه حواشی فراوانی گریبانگیر مارادونا شده و کشیده شدن به دام اعتیاد و البته مثبت شدن تست دوپینگ باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای او شد. در نهایت امروز او در سن ۶۰ سالگی و به علت ایست قلبی جان خود را از دست داد.

۲۲:۴۲: کارل هاینس رومینیگه، ستاره سابق آلمان و نایب رئیس فعلی بایرن مونیخ در مورد مارادونا گفت: من به بازی کردن مقابل مارادونا افتخار می کنم. مارادونا همه جام های ممکن و مهم تر از آن قلب همه عاشقان فوتبال را فتح کرد

۲۲:۳۵: باشگاه میلان نیز به درگذشت مارادونا واکنش نشان داد: رویارویی با تو افتخارآمیز بود.

۲۲:۲۹: مردم شهر ناپل در ایتالیا علیرغم شیوع ویروس کرونا به احترام درگذشت مارادونا به خیابان ها آمده اند و برای او مراسم یادبود گرفتند.

۲۲:۲۰: فرانچسکو توتی، اسطوره فوتبال ایتالیا نیز درگذشت مارادونا را تسلیت گفت: تو تاریخ فوتبال را نوشتی.

۲۲:۱۴: گابریل کالدرون، سرمربی سابق پرسپولیس نیز به درگذشت دیگو مارادونا واکنش نشان داد و نوشت: دوستت دارم دیگو، تو را به خاطر کارهایی که با زندگی خودت کردی قضاوت نمی کنم، اما تو را برای کارهایی که برای ما کردی دوست دارم.

۲۲:۰۵: پیتر اشمایکل نیز نوشت: تاسف عمیق بابت شنیدن خبر درگذشت مارادونا. یک روز تلخ برای فوتبال. او بهترین بازیکنی بود که من تا به حال دیده و مقابلش بازی کرده بودم.

۲۲:۰۰: واکنش صفحه یوهان کرایف به درگذشت مارادونا: روحت شاد. البته کرایف ۴ سال پیش فوت کرده اما صفحه او همچنان فعالیت دارد.

۲۱:۵۵: گری لینه کر در صفحه خود نوشت: گزارش هایی از آرژانتین منتشر شده که انگار دیگو آرماندو مارادونا درگذشته است. با فاصله بهترین بازیکن نسل من و مسلما بهترین بازیکن در همه ادوار. پس از یک زندگی درخشان اما پریشان و طوفانی، امیدوارم که او سرانجام در دست خدا آرامش پیدا کند.

۲۱:۵۰: واکنش خوان مارتین دل‌پوترو تنیسور آرژانتینی به درگذشت مارادونا: “احساس می‌کنم به جایی که تعلق داشتی برگشتی: بهشت. برای من تو هرگز نخواهی مرد. آرام بخواب”

۲۱:۴۵: آئورلیو دی لورنتیس، رئیس باشگاه ناپولی اعلام کرد احتمال اسم استادیوم خانگی این تیم از سن پائولو به دیگو مارادونا تغییر خواهد یافت.

۲۱:۴۱: یک دقیقه سکوت به احترام درگذشت مارادونا پیش از شروع دیدار المپیاکوس- منچستر سیتی

۲۱:۴۰: لیونل مسی در صفحه خود نوشت: یک روز بسیار ناراحت کننده برای همه آرژانتینی ها و فوتبال. او ما را ترک می کند، اما با ما خواهد بود، زیرا دیگو ابدی است. من تمام لحظات زیبایی را که کنار او زندگی کرده ام در خاطر خواهم داشت و از این فرصت استفاده کرده و به تمام خانواده و دوستان او تسلیت بگویم.

۲۱:۳۷: پائولو مالدینی، مدافع افسانه ای میلان نیز نوشت: “خداحافظ دیگوی بزرگ، تو همیشه برای من یک قهرمان خواهی بود. در آرامش باشی دوست من”

۲۱:۳۴: واکنش یوسین بولت اسطوره دومیدانی به درگذشت مارادونا؛

۲۱:۳۱: رابی فاولر نوشت: با اختلاف بزرگ ترین بازیکنی که هنگام بزرگ شدن دیدم و مسلما بهترین بازیکن تاریخ.

۲۱:۲۹: فرانک ریبری نیز نوشت: شنیدن خبر فوت افسانه واقعی فوتبال دردناک بود، اما افسانه ها هرگز نمی میرند.

۲۱:۲۵: گابریل باتیستوتا در صفحه خود نوشت: ممنون از توی جاودانه، در کنار خانواده ات هستم و اشک می ریزم، در آرامش باشی.

۲۱:۲۰: پله اسطوره فوتبال برزیل به فوت مارادونا واکنش نشان داده و در این رابطه گفت: ” چه خبر ناراحت کننده ای است.  من یک دوست بزرگ را از دست دادم و جهان یک افسانه را از دست داد.  هنوز چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد اما در حال حاضر خداوند به اعضای خانواده ات قدرت بدهد.  امیدوارم روزی بتوانیم در آسمان با هم توپ بازی کنیم. ”

۲۱:۱۴: واکنش کریستیانو رونالدو به فوت مارادونا: امروز من با یک دوستن خوب و فوتبال با یک نابغه ابدی وداع می کند. یکی از بهترین ها، یک جادوگر بین نظیر، او خیلی زود رفت، اما میراثی بی پایان بر جای گذاست که هرگز پر نخواهد شد. در آرامش باشی، هرگز فراموش نخواهی شد.

۲۱:۱۰: رئیس جمهوری آرژانتین به مناسبت درگذشت مارادونا، ۳ روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد همچنین بازی های امشب لیگ قهرمانان اروپا با یک دقیقه سکوت به احترام مارادونا آغار خواهد شد

۲۱:۰۸: منچستریونایتد اینگونه فوت مارادونا را تسلیت گفت: فوتبال یکی از بهترین های همه ادوار را از دست داد. روحت شاد مارادونا

۲۱:۰۴: واکنش هری کین به فوت مارادونا؛ ملاقات با او باعث افتخار بود. چه خبر تلخی.

۲۱:۰۲: رسول خطیبی، مهاجم سابق تیم ملی ایران نیز واکنش جالبی به فوت مارادونا داشته است.

۲۱:۰۰: بیانیه رئال مادرید برای فوت مارادونا: باشگاه رئال مادرید و هیئت مدیره از شنیدن خبر فوت دیگو آرماندو مارادونا بسیار ناراحت هستند. رئال مادرید به خانواده و دوستان، باشگاه های سابق مارادونا و هواداران فوتبال در سراسر جهان به ویژه در آرژانتین، تسلیت می گوید. دیگو آرماندو مارادونا، یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ در سن ۶۰ سالگی درگذشت. دیگو آرماندو مارادونا میراثی چشمگیر از خود به یادگار گذاشت، نمادی برای میلیون ها هوادار فوتبال در سراسر جهان.

۲۰:۵۴: واکنش باشگاه اینتر به فوت مارادونا: هر دوره ای شماره ۱۰ های بزرگی دارد، اما تعداد معدودی جاودانه می شوند. مارادونا نه فقط یک رقیب بزرگ، بلکه بهترین بازیکن بود.

۲۰:۵۰: واکنش باشگاه بوکاجونیوز به فوت مارادونا: تشکر ابدی از دیگوی جاودانه

۲۰:۴۷: گروه موسیقی سرشناس و افسانه‌ی کویین با انتشار تصویری از اعضای گروه در کنار مارادونا به درگذشت اسطوره‌ی آرژانتینی واکنش نشان داد

۲۰:۴۲: جیمی کاراگر، مدافع سابق لیورپول در مورد مارادونا نوشت: هرگز فراموش نمی کنم وقتی هشت ساله بودم بازی های مارادونا در جام جهانی ۸۶ مکزیک را می دیدیم. تا به حال نمایشی مانند بازی های او را ندیدم. چه خبر بدی.

۲۰:۴۰: محمد الننی، بازیکن مراکشی آرسنال نیز اینگونه به فوت مارادونا واکنش نشان داده است.

۲۰:۳۷: واکنش کیلیان امباپه به فوت مارادونا: تو برای همیشه در تاریخ فوتبال خواهی ماند. ممنون برای همه لحظات لذت بخشی که برای جهان به ارمغان آوردی.

۲۰:۳۳: باشگاه بارسلونا نیز اینگونه به فوت مارادونا واکنش نشان داده است. مارادونا مدتی در نوکمپ نیز بازی کرد.

۲۰:۲۹: علی کریمی که بسیاری به او لقب “مارادونای اسیا” را داده بودند نیز به فوت این بازیکن بزرگ واکنش نشان داده است.

۲۰:۲۵: واکنش باشگاه ناپولی به درگذشت مارادونا؛ خداحافظ دیگو، در قلب ما خواهی ماند.

بهترین روزهای این ستاره بزرگ در سری آ و باشگاه ناپولی رقم خورد و مارادونا یک تنه این تیم را تبدیل به قدرت اول فوتبال ایتالیا کرد.

۲۰:۲۰: سال ۲۰۲۰ سال بسیار تلخی برای دنیای ورزش بود. مارادونا و کوبی برایانت، دو اسطوره دنیای فوتبال و بسکتبال در این سال از دنیا رفتند.

۲۰:۱۵: مارادونا در روز سالگرد فوت جرج بست از دنیا رفت. دو ستاره یاغی که از بسیاری جهات شبیه یکدیگر بودند.

۲۰:۱۳: فدراسیون فوتبال آرژانتین هم خبر فوت دیگو مارادونا را تایید کرد.

۲۰:۱۰: نیمار فوق ستاره برزیلی پاری سن ژرمن این گونه و خبر درگذشت اسطوره فوتبال آرژانتین واکنش نشان داد: “روحش شاد !  افسانه فوتبال در آرامش باشید!”

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.