ستارگان بازمانده بازار نقل و انتقالات تابستانی ایران!

به گزارش ورزش آزاد؛ قهرمان چهار فصل اخیر فوتبال ایران خیلی زود به فعالیت‌اش در بازار نقل و انتقالات پایان داد و هفت سهمیه لیگ برتری خود را خرج اسامی مطرح شده از سوی یحیی گل محمدی کرد؛ اما هنوز باشگاهی مثل تراکتور هنوز با این‌که نیمی از فرصت نقل و انتقالات به پایان رسیده، ورود نکرده‌ است، سپاهانی‌ها تنها دو خرید داشته‌اند و فولاد نیز به دلیل محرومیت پنجره نقل و انتقالاتی هنوز نتوانسته خریدهای جدید خود را رسما اعلام کند. استقلالی‌ها هم هنوز دو سهمیه دیگر برای خرید بازیکنان لیگ برتری دارند که می‌توانند از آن بهره ببرند.

 

بازار نقل و انتقالات تابستانه ۱۳۹۹-۱۴۰۰ برخلاف همیشه چندان مملو از بازیکنان پر سر و صدا و به اصطلاح بمب از همان ابتدا نبود؛ حالا اما تیم‌های بزرگ برای تکمیل لیست خود، چالش سختی را خواهند داشت چرا بازیکنان شاخص زیادی در بازار فعلی بدون تیم نمانده‌اند.

 

در این گزارش قصد داریم بازیکنان شاخص بدون تیمی که می‌توانند در نقل و انتقالات فعلی به تیم‌های پر سر و صدا بروند را بررسی می‌کنیم:

خط دروازه‌:
محسن فروزان، حبیب فرعباسی، معراج اسماعیلی

سنگربانان تیم‌های جنوبی فصل گذشته حالا شرایط‌شان برای ادامه مشخص نیست؛ فروزان دیگر قراردادی با پارس جنوبی جم ندارد و طی روزهای گذشته با چند باشگاه مذاکره کرده اما هنوز قراردادی را به امضا نرسانده است.

 

 

حبیب فرعباسی برای جدایی از نفت مسجدسلیمان نیاز به مجوز مدیران این باشگاه دارد، وی نامش پیرامون استقلال شنیده می‌شد اما اکنون دیگر بعید است آبی‌پوش شود و احتمالا تیمی دیگر را برای فصل آینده انتخاب می‌کند.

 

سنگربان جوان ذوبی‌ها در لیگ نوزدهم دو هفته قبل بود که با انتشار پیامی جدایی‌اش از ذوب‌آهن را اعلام کرد؛ اسماعیلی برای لیگ بیستم هنوز تصمیم نهایی را نگرفته اما احتمالا مقصد او آلومینیوم اراک است.

 

خط دفاع:
محمد نادری، آرمین سهرابیان، محسن ربیع خواه

مدافع پرسپولیس در لیگ نوزدهم، هنوز قراردادش را برای فصل جدید با سرخ‌پوشان تمدید نکرده و احتمال دارد نادری فصل آینده در تیمی دیگر توپ بزند؛ بویژه که نام وی طی روزهای اخیر پیرامون تراکتور مطرح شده است.

آرمین سهرابیان هم پس از گذراندن فصلی موفق در سایپا، حالا بدون قرارداد است و چند تیم از جمله شهر خودرو و تراکتور خواهان او هستند اما هنوز سهرابیان با هیچکدام از تیم‌ها توافق نکرده است.

محسن ربیع خواه هم بازیکن مدنظر گل محمدی نیست و به دنبال جدایی از جمع شاگردان گل محمدی است؛ ربیع خواه که فصل پر فراز و نشیبی را در پرسپولیس گذارند، حالا به دنبال تیم جدید برای لیگ بیستم است و احتمالا به زودی از آن رونمایی خواهد کرد.

 

 

خط هافبک:
مهدی مهدی‌پور، سعید واسعی، حسن بیت سعید

 

هافبک دفاعی ذوبی‌ها قراردادش را یکطرفه با سبزپوشان اصفهانی فسخ کرده و به دنبال جدایی است؛ هر چند مدیران باشگاه ذوب‌آهن به دنبال شکایت از او به کمیته تعیین وضعیت هستند اما مهدی‌پور مصر به جدایی بوده و گویا می‌خواهد فصل آینده در تیم دیگری توپ بزند که باید دید سرانجام چه تصمیمی را خواهد گرفت.

واسعی بارها از علاقه‌اش به جدایی از پیکان به مقصد استقلال گفت اما فعلا مدیران پیکان موافقت نکرده‌اند تا آینده واسعی نامشخص باشد؛ اگر مجوز سعید واسعی برای جدایی از پیکان صادر شود، بدون تردید مقصد او استقلال است وگرنه فصل آینده نیز واسعی در کنار پیکانی‌ها می‌ماند.

 

 

وینگر سرعتی فولاد هم گویا نتوانسته نظر نکونام را جلب کند و می‌خواهد در آینده در تیمی جز فولاد توپ بزند؛ البته هنوز وی تصمیم قطعی خود را برای فصل آینده نگرفته و می‌تواند یکی از نقل و انتقالات پر سر و صدا را طی روزهای آینده رقم بزند. بیت سعید برای جدایی از فولاد نیاز به رضایت‌نامه دارد و شاید همین مسئله باعث شود تا انتقال‌اش منتفی شود.

 

خط حمله:
مرتضی تبریزی، روح الله باقری

پس از گذراندن دوره مصدومیت پارگی رباط صلیبی، به رغم وعده سعادتمند برای تمدید قرارداد تبریزی با استقلال، فعلا تصمیمی گرفته نشده است؛ اتفاقی که باعث شده پس از گذراندن دو فصل ناموفق تبریزی در راه جدایی از استقلال قرار گیرد و احتمالا فصل آینده در تیمی جز استقلال کارش را ادامه خواهد داد.

 

 

زوج تبریزی در لیگ هجدهم، هنوز تکلیف آینده‌اش در نساجی مشخص نیست؛ باقری که نیم فصل نسبتا خوبی را در قائمشهر گذراند، هنوز تصمیمی برای آینده‌اش نگرفته است و شاید در لیگ بیستم در تیم دیگری به فوتبال خود ادامه دهد.

 

معادلات به هم می‌ریزد؟

بازیکنانی هم هستند که برای جدایی از باشگاه خود نیاز به رضایت‌نامه دارند؛ در روزهای اخیر اسامی زیادی مطرح شده که در لیست باشگاه‌های مختلف حضور دارند و شاید در نقل و انتقالات سر و صدای زیادی را به پا کنند. برای مثال سید حسین حسینی اگر پرونده مظاهری-تراکتور به سود مظاهری شود، بعید نیست به عنوان بمب نقل و انتقالات سر از تراکتور در بیاورد. یا بازیکنانی مثل سعید صادقی، اکبر صادقی، امین قاسمی نژاد، ساسان انصاری، مهدی تیکدری، محمد انصاری، احمد گوهری، محمد اهل شاخه، طالب ریکانی و بازیکنانی از سپاهان در ادامه راه بازار نقل و انتقالات جدا شوند، بعید نیست معادلات بازار نقل و انتقالات، را برهم زنند.

 

 

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.