ساپینتو خواهش کرد، کسی گوش نکرد

اینبار در جم به جای باران، بطری بارید!(عکس)

به گزارش ورزش آزاد؛

یکی از اتفاقاتی که بازی  پارس جنوبی و استقلال را تحت تاثیر قرار داد، پرتاب بطری آب به داخل زمین بود. هواداران دو تیم و به خصوص استقلالی ها در مقاطع مختلف نیمه دوم اقدام به پرتاب بطری به داخل زمین کردند که این مساله جو مسابقه را تحت تاثیر قرار داد.

اوج داستان در دقایق پایانی وقت قانونی مسابقه بود. از دقیقه ۸۵ بازی و زمانی که بازی همچنان با تساوی بدون گل دنبال می شد و به وقت های اضافی نزدیک می شد، پرتاب بطری به داخل زمین بیشتر شد. ثانیه هایی بعد از شروع پرتاب بطری تصمیمات داور در چند صحنه موجب بالا گرفتن اعتراض هواداران استقلالی حاضر در ورزشگاه تختی جم شد و در عین حال پرتاب بطری به داخل زمین هم اوج گرفت.

1868745

در این لحظات ریکاردو ساپینتو که دوست نداشت بازی به خاطر پرتاب بطری ها به داخل زمین متوقف شود، به سمت هواداران خودی رفت و از آنها خواست چنین کاری را انجام ندهند اما درخواست او نیز فایده ای نداشت. احمد محمدی داور وسط در دقیقه ۸۸ رای به توقف بازی داد و درخواست های استقلالی ها برای اینکه از تصمیمش منصرف شود، به جایی نرسد.

داور وسط چند دقیقه‌ای صبر و اعلام کرد تا زمانی که پرتاب بطری متوقف نشود و جو به آرامش نرسد، اجازه ادامه بازی را ندهد. در نهایت سیدحسین حسینی و یکی دو نفر از بازیکنان استقلال به سمت هواداران رفتند و از آنها خواستند بطری پرتاب نکنند تا بازی بعد از چند دقیقه از سر گرفته شود.

هواداران آنقدر به داخل زمین بطری پرتاب کرده بودند که فضای جلوی نیمکت استقلال کاملا پر از بطری های کوچک و بزرگ آب بود. بطری هایی که خیلی از آنها پر بود و وزن زیادی داشت و اگر به یکی از حاضران برخورد می کرد، مشخص نبود چه اتفاقی برای او رخ می داد.

1868746

باران بطری روی سر استقلالی‌ها و توقف بازی حسابی اعضای این تیم را ناراحت کرده بود؛ تا جایی که یکی دو نفر از کادرفنی این بطری را به طرفین شوت می کردند تا هم فضای جلوی نیمکت خالی شود و هم اعتراض خود را نشان بدهند.

این مساله مورد انتقاد ساپینتو در نشست خبری بعد از بازی هم واقع شد. ساپینتو در این خصوص گفت: «دیدم که از سوی تماشاگران هر دو طرف بطری آب پرتاب می‌شود. باید فرهنگی باشد که وقتی هواداران خوشحال نیستند این کار را نکنند. اگر دیده باشید خودم به آنها گفتم چیزی پرتاب نکنند. چون نمی‌خواستم بازی متوقف شود. سعی کردم به هواداران بگویم داور را ببخشید و بگذارید بازی آرام پیش برود.»

( عکاس: امیرحسین خیرخواه)

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.