جود رئال را به رقص وادار می‌کند

به گزارش ورزش آزاد؛

رئال مادرید ال‌کلاسیکوی رفت لالیگا را برد و آن هم چه بردی.

1946325

تیمی که در نیمه اول هیچ نشانی از رئال مادرید واقعی نداشت و اسیر دست بارسلونا بود، با خوش شانسی محض نیمه اول را با یک گل بازنده به رختکن رفت و تا دقیقه ۶۰ نیز شانس با این تیم همراه بود. ولی با ورود لوکا مودریچ به زمین و قبل‌تر با آمدن کاماوینگا رئال مادرید بالاخره در میدان حاضر شد اما قهرمان بازی نه مودریچ بود و نه کاما، او جود بلینگام بود.

1946278

انتظارات زیادی از جود بلینگام در اولین ال کلاسیکوی رسمی او وجود داشت و حقیقت این است که او امروز همان کاری که از او انتظار می‌رفت را انجام داد. بهترین بازیکن لالیگا  و شاید هم دنیا در حال حاضر، پس از یک ۴۵ دقیقه خنثی در دقیقه ۶۸ ورق بازی را به سود تیمش عوض کرد. به سبک فوق ستاره‌های دنیای فوتبال که در یک ثانیه همه چیز را برای تیمشان تغییر می‌دهند.

1946313

در نیمه اول، بازیکن انگلیسی غایب بزرگ میدان به نظر می‌رسید و آنهایی که درخشیدند گاوی و فرمین بودند. جود در زمین سرگردان بود و تحت سایه بازی ضعیف تیمش قرار داشت، با این حال، فوتبالیست‌های بزرگ زمانی ظاهر می‌شوند که تیمشان بیشتر از همیشه به آنها نیاز دارد و این را امروز بلینگام نشان داد. نه یک بار بلکه دو بار. 

1946306
1946323

در دقیقه ۶۸ بازی ستاره انگلیسی از خارج از محوطه جریمه یک شوت وحشتناک و سهمگین را شلیک کرد تا تراشتگن را غافلگیر کند. او روی یک دفع ناقص، توپ را بیرون محوطه جریمه گرفت، و با یک شوت غیرمنتظره طاق دروازه بارسا را فرو ریخت. تراشتگن موفق شد توپ را لمس کند، اما دیگر دیر شده بود و دید او نیز کور به نظر می‌رسید. ضربه بسیار قدرتمند بود و تراشتگن تسلیم شد.

1946308

درخشش بلینگام به همین جا ختم نشد. رئال بعد از گل تساوی سوار بر بازی شده بود و هر لحظه بوی گل می‌داد اما بازی به دقایق پایانی نزدیک می‌شد و حساب کار ۱-۱ بود.

1946322
1946361
1946360
1946324

جود بلینگام ولی می‌خواست در اولین کلاسیکوی رسمی خود تاریخ سازی کند و به بهترین شکل نیز این کار را انجام داد. 

1946326

در دقیقه ۹۱ جود مثل یک شماره ۹ فرصت طلب، انگار یک مهاجم مرکزی باشد، از یک لحظه غفلت دفاع بارسا استفاده کرد و توپی که به پای مودریچ برخورد کرده بود را از شش قدم تبدیل به گل دوم خود و تیمش کرد. دبل در اولین ال کلاسیکوی رسمی و تبدیل شدن به بازیکن تعیین کننده و سرنوشت‌ساز زمین.

1946312

بازیکن ۱۰۳ میلیون یورویی رئال حالا در ۱۳ بازی برای رئال ۱۳ گل زده و یک تنه تیمش را به صدر لالیگا برد. 

گل دقیقه ۹۱.۱۱ بلینگام باعث شد تا رئال برای اولین بار در تاریخش بارسا را در زمینش با یک گل در وقت اضافه شکست دهد.

از ۳۰ مارس ۱۹۴۷ سابقه نداشت که بازیکنی از رئال در اولین ال کلاسیکوی خود در زمین بارسا دبل کند ولی جود این کار را انجام داد.

1946311

رئال از سال ۱۹۶۵ نیز سابقه نداشت در نیمه اول و در زمین بارسا عقب بیفتد و در نیمه دوم با زدن دو گل پیروز بازی شود.

همه اینها به لطف اعجوبه انگلیسی محقق شد. چی هستی تو جود بلینگام؛ شاید به جرات بتوان گفت، برنده احتمالی توپ طلای ۲۰۲۴.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.