ایران در آستانه فتح دوباره رتبه نخست آسیا

به گزارش ورزش آزاد؛

شکست دور از انتظار ژاپن برابر عراق، نه تنها معادلات در نمودار مسابقات را به هم زد بلکه می‌تواند باعث ایجاد تغییرات بزرگی در رنکینگ فیفا شود و حالا با کسر امتیاز سنگین از سامورایی‌ها و سقوط دو پله‌ای آنها در رتبه‌بندی جهانی، ایران می‌تواند با لغزش دوباره ژاپن، رتبه نخست آسیا را از آن خود کند.

شکست ژاپن مقابل عراق با سقوط وحشتناک این تیم در رنکینگ جهانی همراه شد. تیم هاجیمه موریاسو که می‌توانست با پیروزی در این بازی فاصله‌اش را با آلمان به کمترین حالت ممکن درآورد، با این باخت، متحمل کسر ۲۵.۴۶ امتیاز شد و دو پله نیز در رتبه‌بندی فیفا سقوط کرد و به جایگاه نوزدهم بازگشت. البته که آنها پیش از این و به واسطه برتری مقابل ویتنام، ۶.۴۷ امتیاز مثبت کسب کرده بودند.

1981785

این در شرایطی است که ایران به واسطه پیروزی برابر هنگ‌کنگ، ۳.۸۸ امتیاز دیگر (بجز ۷.۲۳ امتیاز پس از پیروزی برابر فلسطین) به دست آورده و اکنون شمار امتیازات شاگردان قلعه‌نویی به عدد ۱۵۷۸.۶۰ رسیده، در شرایطی که ژاپنی‌ها ۱۶۰۳.۰۱ امتیاز دارند. به عبارت دیگر، اختلاف ایران و سامورایی‌ها در رنکینگ فیفا، به عدد ۲۴.۴۱ رسیده که یکی از کمترین اختلافات دو تیم طی ماه‌های اخیر است.

تیم ملی در شرایطی فردا به مصاف امارات می‌رود که در صورت پیروزی در این مسابقه، می‌تواند ۱۰.۷۳ امتیاز کسب کند. این یعنی امتیازات ملی پوشان به عدد ۱۵۸۹.۳۳ خواهد رسید. حالا اگر ژاپن در جدال مقابل اندونزی شکست بخورد، ۳۰.۹۳ امتیاز از این تیم کسر می‌شود و شمار امتیازات آنها به عدد ۱۵۷۲.۰۸ می‌رسد. این به معنای رسیدن ایران به رتبه نخست آسیا خواهد بود.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.