شما بنویسید: قرعه سخت یا آسان برای ایرانی‌ها در آسیا

به گزارش ورزش آزاد؛ این فدراسیون در وبسایت خود اعلام کرد که مراسم قرعه‌کشی پنجشنبه آینده در مقر کنفدراسیون آسیا در کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار خواهد شد.
بیست و یکمین دوره مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برای اولین بار از بهار به پاییز منتقل شده است و مسابقات از ٢١ سپتامبر تا می ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد.

در قرعه کشی، باشگاه های شرکت کننده به ۱۰ گروه تقسیم می‌شوند که هر گروه شامل چهار باشگاه است. در این قرعه‌کشی باشگاه های منطقه غرب آسیا به گروه های اول تا پنجم تقسیم می شوند، در حالی که باشگاه های شرقی به گروه های ششم تا دهم تقسیم می‌شوند.

از ۴۰ باشگاهی که در مرحله گروهی در شرق و غرب آسیا حضور خواهند داشت، ۳۲ باشگاه در حال حاضر حضورشان قطعی شده و تکلیف ٨ باشگاه دیگر با برگزاری مسابقات پلی‌آف در روز سه‌شنبه مشخص می‌شود و در یکی از این مسابقات هم تیم تراکتور باید در تبریز به مصاف الشارجه برود.

نکته قابل توجه اینکه هیچ دو تیمی از یک کشور در یک گروه قرار نخواهند گرفت.

1909839

 

در منطقه شرق، چونبوک هیوندای، اولسان هیوندای و پوهانگ استلرز که قهرمانان سابق لیگ قهرمانان آسیا هستند، در مرحله گروهی قرار دارند.

همچنین اوراواردز قهرمان فصل گذشته مسابقات از ژاپن باید باید لی‌مانس هنگ کنگ را در بازی مقدماتی در روز سه شنبه ۲۲ اوت قبل از شروع سفر خود برای پیروزی در مسابقات برای چهارمین بار غلبه کند.
در همین حال، منطقه غرب شاهد حضور چهار قهرمان سابق – باشگاه الهلال سعودی و اتحاد، العین امارات و السد قطر  است، که به دنبال بازگرداندن تاج و تخت قاره هستند.

با توجه به سیدبندی باشگاه های شرکت کننده در قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳/۲۰۲۴، تیم‌های زیر

در سید یک حضور خواهند داشت:

سید اول:
اتحاد (عربستان سعودی)، پرسپولیس (ایران)، السد (قطر)، پاختاکور (ازبکستان)، الهلال (عربستان سعودی).

سید دوم:
سپاهان (ایران)، الدحیل (قطر)، نسف‌قارشی (ازبکستان)، فیها (عربستان سعودی)، نساجی مازندران (ایران).

سید سه:
الفیصلی (اردن)، استقلال (تاجیکستان)، نیروی هوایی (عراق)، اهال (ترکمنستان)، شهر بمبئی (هند).

سید چهارم:
العین (امارات متحده عربی)، النصر (عربستان)، الشباب الاهلی (امارات)، تراکتور (ایران)، شارجه (امارات)، العربی (قطر)، آلمالیق (ازبکستان)، الوکره (قطر) یا نفبهور (ازبکستان).

1913119

سید اول شرق آسیا”
در شرق اولسان هیوندای (کره جنوبی)، یوکوهاما مارینوس (ژاپن)، ووهان ثری تاونز (چین)، بوریرام (تایلند) و چونبوک موتورز (کره جنوبی) در سطح اول شرکت خواهند کرد.

سید دوم شرق:
ونتفوریت کوفو (ژاپن)، شاندونگ تایشان (چین)، بانکوک یونایتد (تایلند)، پوهانگ استیلرز (کره جنوبی)، کاوازاکی فرونتال (ژاپن).

سید سوم منطقه شرق:
هانوی (ویتنام)، کایا ایلویلو (فیلیپین)، جوهور دارال تازیم (مالزی)، ملبورن سیتی (استرالیا)، ملوانان شهر شیر (سنگاپور).

سطح چهارم شرق آسیا: 
کیتچی (هنگ کنگ)، اینچئون یونایتد (کره جنوبی) یا هایفونگ (ویتنام)، اوراواردز(ژاپن)، لی مان (هنگ کنگ)، ژجیانگ (چین)، بندر (تایلند)، بندر شانگهای (چین) یا پاتوم یونایتد (تایلند).

*در پایان مرحله گروهی، باشگاه هایی که در ده گروه اول شدند، به همراه سه باشگاه برتر دوم در هر منطقه به دور شانزدهم صعود خواهند کرد.

*مراحل حذفی از فوریه تا اوریل سال آینده (۲۰۲۴) برگزار خواهد شد و مسابقات نهایی در ۱۱ و ۱۸ می ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.

1695297

با توجه به سیدبندی انجام شده حالا تا حد زیادی می‌توان درباره قرعه احتمالی نمایندگان ایران در مرحله گروهی صحبت کرد. شما در منطقه غرب آسیا که حضور پرسپولیس، سپاهان و نساجی قطعی شده و تراکتور در پلی آف به دنبال شکست الشارجه و صعود است، چه قرعه‌ای را برای تیم های ایرانی می‌پسندید؟ آیا تمایل دارید تیم‌های پرستاره‌ای نظیر الهلال و النصر با تیم‌های ایرانی همگروه شوند یا ترجیح شما این است که این قرعه در مراحل بعدی مسابقات برای نمایندگان ایران که کار بسیار سختی در آسیا پیش رو دارند، شکل بگیرد.

نظرتان را در این خصوص به اشتراک بگذارید…

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.