انریکه فکر اینجا را نمی‌کرد

لبخند نیش‌دار، قهر با نیمکت: با بد کسی در افتادی!

به گزارش ورزش آزاد؛

برای دومین بازی متوالی، لوئیس انریکه کیلیان امباپه، مهمترین بازیکن تیمش را تعویض کرد (این بار بین دو نیمه)، آن هم زمانی که پی‌اس‌جی در یک بازی کلیدی مقابل موناکو متوقف شده بود و نیاز به زدن گل برتری داشت. دیداری که در نهایت بدون گل مساوی شد و دو تیم امتیازات را تقسیم کردند.

1996820

 

مصدومیت یا چیز دیگر؟

در طول ۴۵ دقیقه نخست، امباپه با وجود یک برخورد تقریبا شدید با گیلرمو ماریپان، در مرحله اول مصدوم شد ولی سپس مشخص شد هیچ مشکل فیزیکی‌ای ندارد.

اکیپ در واقع ادعا می‌کند که او به کادر فنی تیم اطلاع داده است که وقتی وارد رختکن شده، حالش کاملاً خوب بوده است.

1996826
1996821

 

توضیحات مورد انتظار لوئیس انریکه در پایان بازی مانند هفته گذشته بود: «ما باید به نبود امباپه عادت کنیم»، بدون اینکه در هیچ لحظه‌ای منکر “تنبیه” امباپه شود. علی‌رغم اینکه تعوض شدن امباپه به یک واقعیت جدید تبدیل شده، چیزهایی که پس از ماندن او در رختکن در شروع نیمه دوم رخ داد، توجه بیشتری را به خود جلب کرد.

1996819

 

رفتن روی سکوها

علی‌رغم قانون نانوشته سنتی در فوتبال مبنی بر اینکه بازیکنان تعویضی به همراه سایر هم‌تیمی‌های خود روی نیمکت نمی‌نشینند دوربین‌ها در حین بازی امباپه را ابتدا در حال لبخند زدن و گفت‌وگو با تلفن همراه خود در تونل رختکن شکار کردند، انگار نگران بازی نبود.

اندکی بعد، پس از قدم زدن در پیست دو و میدانی ورزشگاه لویی دوم که زمانی خانه او بود، او به روی سکوها رفت و به همراه مادر و ایجنتش، فائزه العماری، با همان حالت شوخ و خندان و به دور از هر دغدغه، ادامه بازی را تماشا کرد. به دور از تصویری از جدیت رقابتی که هر باشگاهی در میانه بازی از بازیکنانش می‌خواهد. امباپه به جای تماشای ادامه بازی با هم‌تیمی‌هایش این روش را انتخاب کرد.

1996825

 

اگر در نظر بگیریم که مهاجم تیم پاریسی که در این سال‌ها در لیگ یک فرانسه ویرانگر بوده و در نیمه اول که دوناروما چندین گل را نجات داد، کار موثری انجام نداد، همه اینها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

لوئیس انریکه، بین دو نیمه ترجیح داد جای امباپه را به رندال کولو موانی بدهد. با سوت پایان، امباپه به درون زمین چمن رفت و در حالی که با هم‌تیمی‌هایش لبخند می‌زد، به سمت سکوها دست تکان داد.

حضور امباپه روی سکوها در نیمه دوم؛ انریکه جواب داد: «من ندیدم در خارج از زمین چه اتفاقی می‌افتد. این بخشی از فوتبال است و جذابیت فوتبال برای من به مسائل درون زمین مربوط بود.

1996824

 

لوئیس انریکه: باید به این موضوع عادت کنیم

من برای مدت طولانی در فوتبال هستم، باید بدانید که همه جزئیات در این اینچنین باشگاه‌هایی مهمند. دیر یا زود بدون امباپه بازی خواهیم کرد، بنابراین من به دنبال بهترین گزینه برای تیم هستم. ما باید به آن عادت کنیم. مجازات امباپه؟ جواب من همان چیزی است که داده‌ام. دیر یا زود باید به بازی بدون آن عادت کنیم. فلسفه من این است که به بهترین چیز برای تیم فکر کنم. من نمی‌خواهم بیش از این بحث کنم.

لوئیس انریکه تاکید داشت: «این تصمیم من است.»

امباپه در بازی قبلی لیگ ۱ نیز توسط لوئیس انریکه تعویض شده بود. در مقابل رن، زمانی که پاری سن ژرمن ۰-۱ عقب بود، او در دقیقه ۶۵ زمین بازی را ترک کرد و گونچالو راموس وارد زمین شد. از زمانی که خبر جدایی امباپه در پایان فصل منتشر شده، لوئیز انریکه در دو نوبت متوالی، بازیکن شماره یک و ارزشمند خود را تعویض کرده است. این دومی در وقت استراحت عجیب‌تر نیز بود.

1996823

 

شاید لوئیس انریکه تصمیم گرفت امباپه را برای بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حفظ کند. دیداری که پاری سن ژرمن باید سه‌شنبه آینده برابر رئال سوسیداد برگزار کند در حالی که بازی رفت را با دو گل برنده شده اما در حرف‌های انریکه نشانه‌ای از این موضوع نبود. انریکه بیشتر آدرس تنبیه ستاره‌اش را داد تا جلوگیری از ریسک مصدومیت. به نظر می‌رسد از حالا تا پایان فصل پی‌اس‌جی یک فیلم سینمایی با اکران شلوغ و جنجالی برای فرانسه و اروپا باشد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.