چرا از اوسمار این سوال‌ها را نمی‌پرسید؟

نشست ژوزه مورایس: جنجال و خداحافظی!

به گزارش ورزش آزاد؛ژوزه مورایس در نشست خبری پس از مصاف با پرسپولیس با سوالات متعددی درباره جزئیات تیمش ‌و ناکامی طلایی‌پوشان در فصل جاری مواجه شد که درنهایت باعث شد تصمیم به ترک سالن بگیرد و البته با گلایه از خبرنگاران و طرح سوالاتی از آنها دست به این اقدام زد.

مورایس که نمی‌دانست چه سوالاتی انتظارش را می‌کشند، حرف‌هایش را با آرامش همیشگی در نشست خبری اینطور آغاز کرد: می‌دانید بازی خوبی بود برای تماشا کردن مخصوصاً در استادیوم آزادی که فضای خوبی در اینگونه مسابقات دارد. هواداران جو خیلی خوبی را در استادیوم ایجاد کردند و فکر می‌کنم باشگاهی که از این بازی سود برد استقلال بود.

او سپس با اشاره به بازیکنان دو تیم و تمجید از کیفیت بازیکنان پرسپولیس ادامه داد: بازیکنان دو تیم تلاش خوبی داشتند. پرسپولیس از نظر کیفیت بازیکنان اگر نگوییم بهترین که یکی از بهترین تیم‌های لیگ است و اصلا ساده نیست که این تیم را در خانه خودش شکست بدهیم.
مورایس در ادامه به بازیکنان خودش پرداخت و اضافه کرد: تبریک می‌گویم به خاطر تلاشی که داشتند. با تمام اتفاقات و چالش‌هایی که پشت سر گذاشتیم، به بازیکنانم تبریک می‌گویم و اگر الان کلاه بر سر داشتم به احترام آنها کلاه از سر برمی‌داشتم.

سرمربی سپاهان با اشاره به اینکه هفته‌های زیادی نمانده بیان کرد: هفته‌های زیادی باقی نمانده. آرزوی موفقیت دارم برای تیم‌هایی که می‌توانند برای قهرمانی بجنگند و تلاش کنند.

اولین سوال از مورایس این بود که از بازی سپاهان و پرسپولیس انتظار بیشتری می‌رود. او سپس معتقد بود که سپاهان نمایشی تدافعی داشته و در ادامه پرسید دلایل بازی بد دو تیم چه چیزی بوده که مورایس در واکنش به آن گفت: ما فقط می‌خواستیم بازی را ببریم و دلیلش همین بود.

خبرنگار دیگری سپاهان را به انجام بازی تدافعی برخلاف نمایش‌های همیشگی‌اش و اتلاف وقت متهم کرد. او سپس پرسید که آیا شبیه‌سازی بازیکنانش و اتلاف وقت تاکتیک او بوده یا به دلیل شرایط بازی به این سمت و سو رفته است. مورایس که از این سوال ناراحت شده بود، در واکنش به آن نگاه خبرنگار و خودش را با ابراز تأسف متفاوت خواند و گفت: من نمی‌خواهم به این سوال جواب بدهم.  چون من اینجا هستم برای فوتبال. این بازی پر از احساسات بود و از بازیکنانم تشکر می‌کنم. به هر حال گاهی اوقات مسائل اینچنینی پیش می‌آید ولی متاسفم که شما آنطور که من بازی را دیدم، ندیده‌اید.

2017099

 

خبرنگار دیگری در این نشست خبری پرحاشیه سپاهان را تیمی توصیف کرد که با وجود در اختیار داشتن ستاره‌های زیاد نمایش‌های زیبایی ارائه نمی‌کند و در کسب عنوان قهرمانی برای چهارمین سال پیاپی با وجود خریدهای زیاد ناکام مانده است. مورایس در واکنش به این حرف‌های خبرنگار پرسید: سوال چه بود؟!
خبرنگار گفت که سپاهان پرمهره‌ترین تیم ایران است و به دهه طلایی سپاهان اشاره کرد که محمود کریمی در جام حذفی موفق به هت‌تریک مقابل سرخپوشان در وقت‌های اضافی شد. او سپس به سابقه قهرمانی‌های سپاهان اشاره کرد که باعث واکنش مورایس شد.

سرمربی سپاهان در واکنش به این صحبت‌ها بار دیگر سوالی مطرح کرد: شما فکر می‌کنید سپاهان باید این فصل قهرمان می‌شد؟! این چیزی است که شما دوست دارید؟!

خبرنگار گفت: این چیزی است که دوستداران سپاهان انتظار داشتند.

مورایس در ادامه با تایید این حرف خبرنگار گفت: این چیزی است که خودم هم انتظار داشتم.
خبرنگار سرانجام به موضوعی که چندین دقیقه از وقت نشست را گرفت، سر و شکل داد و پرسید که آیا نتایج کسب شده در حد و اندازه‌های نام سپاهان هست. مورایس در واکنش به آن بار دیگر سوالی مطرح کرد و گفت: شما کدام بازی سپاهان را دیده‌اید؟

خبرنگار پاسخ داد: همین بازی که الان دیدیم.
مدیر رسانه سپاهان در این لحظه دخالت کرد و گفت که سوال باید درباره بازی باشد.

مورایس برای جمع بندی این بحث وارد شد و بیان کرد: به هر حال این امکانی بود که اتفاق افتاد. همیشه اینطور نیست. ما بازی‌های خیلی بهتری انجام دادیم و باختیم و بازی‌های بدی هم بوده که برگزار کردیم و بردیم. بازی ابعاد مختلفی داشت. زمین خیس، داور، کیفیت تیم حریف و خب ما با تیم ساده‌ای روبرو نبودیم و با تیم با کیفیتی بازی داشتیم. همه چیز هم همیشه به نفع ما نیست. اگر قرار بود ما قهرمان شویم باید با ۱۰ امتیاز اختلاف قهرمان می‌شدیم و می‌توانم بگویم که ۱۰ سال می‌شود که سپاهان هم قهرمان نشده. شما هم درست می‌گویید ما ستاره‌های زیادی داریم.

خبرنگار توی حرف مورایس پرید و گفت: مردم اصفهان عاشق این تیم هستند.

مورایس حرف‌های قبلی درباره بازیکنان تیمش را بدون توجه به صحبت خبرنگار دنبال کرد و ادامه داد: بله ما ستاره زیاد داریم. محمد جواد حسین نژاد که کسی او را نمی‌شناخت. عباس حبیبی که کسی او را نمی‌شناسد. علی اعرابی، هادی محمدی که امروز ستاره بود و در تیم ملی نیست.  سیاوش یزدانی که ستاره است و استقلال او را نمی‌خواست. شهریار که ستاره است و یکی از بهترین بازیکنان لیگ. بعضی وقت‌ها انتقاد زیاد به او می‌شود که چرا گل نمی‌زند.

او ادامه داد: و فقط ما یک بازیکن در تیم ملی داشتیم که امروز بازی کرد. ستاره خیلی داریم. رامین رضاییان حتی. ستاره شد وقتی به سپاهان آمد و حتی قبل از آن در پرسپولیس او را نمی‌خواستند و من خیلی خوشحالم که این همه ستاره داریم. اما برای ستاره شدن این‌ها کافی نیست. ترجیح میدم ستاره نداشته باشم و قهرمان بشوم.

مورایس سپس در پاسخ به این سوال که آیا سال آینده هم در سپاهان می‌ماند یا خیر پاسخ جالب توجهی داشت و گفت: من هوادار سپاهان نیستم که بخواهم درباره این موضوع تصمیم بگیرم. من مربی هستم. کارم را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهم. اگر‌ من را نخواهند خوشحال هم می‌شوم که بروم.

خبرنگار دیگر پس از چند ثانیه همهمه در نشست بار دیگر به بحث جنجالی ستاره‌های سپاهان بازگشت و از مورایس پرسید که آیا جذب ستاره‌های جدید و تلفیق آنها با ستاره‌های فصل گذشته باعث نشده که مدیریت این بازیکنان برای کادر فنی مشکل شود.

در حالی که مدیر رسانه سپاهان این سوال را بی ارتباط به نشست دانست، مورایس با عصبانیت در واکنش به آن به برخی نام‌های جوان تیمش اشاره کرد و با صدای بلندتری به آن پاسخ مفصلی داد و سپس نشست خبری را ترک‌ کرد.

این‌ها صحبت‌های پایانی مورایس بودند که با کنایه مطرح شدند: می‌دانید چقدر بازیکنان ما گران هستند!؟ محمدجواد حسین نژاد، عباس حبیبی. حسینی، کمالی، …

 

در این لحظه ژوزه مورایس نشست خبری را ترک‌ کرد و فردین فقیهی به همراه مدیر رسانه سپاهان در سالن ماندند تا بخش انتهایی صحبت‌های سرمربی تیم ترجمه شود

فقیهی مترجم مورایس ادامه داد: در یک لیست ۲۳ نفره، شامل ۱۰ بازیکن جوان که هیچ‌ مبلغی را دریافت نمی‌کنند. نیما میرزازاد که در ۴،۵ بازی اخیر بازی کرده، می‌توانم بگویم‌ حقوقش کمتر از باشگاه‌های دیگر است. من اینجا هستم. من تازه درباره پرسپولیس، گل‌گهر و تراکتور هم نمی‌خواهم‌ صحبت کنم.  از لحاظ روحی واقعا دیگر خسته شده‌اند. واقعا تنها چیزی که می‌خواهم عدالت است. فقط درباره باشگاه سپاهان صحبت می‌کنید. ۴ امتیاز از ما گرفتند و ذهن بازیکنان را نابود کردید. حالا همه به فکر سپاهان هستند. آیا اینقدر که از سپاهان می‌پرسیدید، درباره باشگاه‌های دیگر هم می‌پرسید!؟ آیا از پرسپولیس درباره سرمربی فصل بعدش می‌پرسیدید؟ که البته جواب دادید بله. این چیزها مهم نیست. چیزی که مهم است پیشرفت فوتبال ایران است. باید درباره این مسائل صحبت شود. من می‌خواهم از بازیکنان زیر ۲۱ سال استفاده کنم، ولی محدودیت دارم و نمی‌توانم. این‌ها را چرا نمی‌پرسید!؟

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.