بازگشتی بی سر و صدا: راموس انتظارش را نداشت

استقبال از سرخیو راموس در برنابئو و قبل از شروع بازی گرم بود، ولی تحت الشعاع یک استقبال دیگر قرار گرفت. اسطوره حتی در مقطعی از بازی هو شد.

به گزارش ورزش آزاد؛

سرخیو راموس، یک اسطوره و قهرمان.

دیروز یکی از مهم‌ترین بازیکنان تاریخ اخیر رئال مادرید به سانتیاگو برنابئو بازگشت. سرخیو راموس به جایی که ۱۶ سال خانه‌اش بود برگشت، جایی که در آن همه چیز را به دست آورد و پس از گلش در لیسبون به اتلتیکو، برای همیشه وارد قلب هواداران مادرید شد.

1995151

 

با این حال، او بدون سر و صدای زیاد و مورد انتظار بازگشت. حساسیت بازی با سویا و حضور قهرمان جدید یو اف سی دنیا در برنابئو یعنی توپوریا و استقبال ویژه‌تر از وی، سرخیو راموس و بازگشتش را تحت الشعاع قرار داد. او حتی در دقایقی از بازی و زمان اعتراض به دو گل رئال که یکی مردود شد، توسط بخشی از ورزشگاه هو شد.

1995149

 

همه چیز به زمان گرم کردن و اعلام ترکیب سویا و خوانده شدن نام راموس محدود شد. 

اولین تشویق‌ها به محض اینکه برای گرم کردن وارد زمین شد و با سکوهای نیمه پر همراه بود. او ابتدا به تشویق‌های سکوهای شمالی پشت سرش و سمت کاستیانا پاسخ داد، همان کاری که وقت دوران حضورش در رئال انجام می‌داد و به آن عادت داشت. مدت کوتاهی پس از آن، او به سمت جایگاه‌های دیگر رفت تا در حالی که دستش را روی قلبش گذاشته بود، دز دیگری از محبت هواداران را دریافت کند.

1995145

 

سپس، زمانی که ترکیب سویا را اعلام کردند و زمانی که نام او خوانده شد، گوینده ورزشگاه یک مکث کوتاه کرد و او حدود ۲۰ ثانیه با تشویق ایستاده هواداران روبرو شد، در حالی که این بار ورزشگاه پر شده بود. در نهایت و در زمین چمن، ناچو استقبال گرمی از او کرد و سپس هر دوی آنها نظاره‌گر حضور توپوریا در وسط زمین و دور افتخار او شدند.

و این همه آن چیزی بود که در مورد راموس قبل از شروع بازی اتفاق افتاد. استقبالی گرم، ولی نه در اندازه‌های اسطوره که در هر صورت این بار دشمن دوست‌داشتنی رئال بود.

1995146

 

بازگشت به برنابئو پس از ۴ سال

چهار سال پیش و در اول مارس ۲۰۲۰، رئال مادرید با گل‌های وینیسیوس و ماریانو در سانتیاگو برنابئو، بارسلونا را ۲-۰ شکست داد. آن روزهایی بود پاندمی کرونا تازه شروع شده بود و یک هفته بعد نیز لالیگا چهار ماه تعطیل شد. آن بازی آخرین حضور راموس در برنابئو بود.

هیچ‌کس نمی‌توانست تصور کند که این آخرین بازی سرخیو راموس در برنابئو به عنوان یک بازیکن رئال باشد. از آن زمان به بعد، هر آنچه او با رئال مادرید در خانه بازی کرد، در ورزشگاه دی استفانو بود. تا ۲۲ می ۲۰۲۱، آخرین بازی آن فصل، مقابل ویارئال در والدبباس که او بازی نکرد و روی نیمکت بود.

1995052

 

چند روز بعد از آن مسابقه، خبر تلخ رسمی شد، اینکه راموس در حال ترک رئال مادرید است.

مدافع افسانه‌ای شب بازی پی‌اس‌جی برابر رئال در دور برگشت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ شرایط بازی نداشت و از روی سکوها نظاره‌گر بازی شد. راموس مصدوم بود و نمی‌توانست برای پاریس بازی کند. دیشب ولی او توانست گرمی حمایت‌های هواداران را دوباره حس کند، هوادارانی که یک بار دیگر عظمت و شکوه او را یادآور شدند. اما خیلی‌ها معتقدند این حق راموس نبود و ای کاش او زودتر پای برگه تمدید را امضا می‌کرد و هرگز از رئال جدا نمی‌شد.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.