قرار است هری کین همه رکوردها را خرد کند!

به گزارش ورزش آزاد؛

زمانی که هری کین در اواسط ماه ژانویه این فصل موفق شد بیست و دومین گلش را در شانزدهمین بازی بوندسلیگا به ثمر برساند، با رکورد روبرت لواندوفسکی – در آن مقطع – که در فصل ۲۱-۲۰۲۰ به ثبت رساند بود برابر شد.

لواندوفسکی در نهایت در آن فصل توانست لیگ را با ۴۱ گل زده به پایان برساند که آمار بسیار درخشانی بود. کین حالا در ۲۵ دیدار ۳۰ گل به ثمر رسانده که شش گل کمتر از تعداد گل‌هایی است که لواندوفسکی در همین تعداد بازی در بوندسلیگا زده بود اما این ستاره انگلیسی هنوز از شانس خوبی برخوردار است که بتواند در طول دو ماه پیش رو از رکورد لوا عبور کند.

دلیل این که چرا کین این شانس را دارد که از این ستاره لهستانی عبور کند را در زیر بررسی خواهیم کرد.

اول از همه این که یکی از قابل توجه‌ترین ویژگی‌های رکورد گلزنی لواندوفسکی این بود که او توانست در ۲۹ بازی از ۳۴ دیدار بایرن در لیگ این کار را انجام دهد. اما این موضوع به کین در زمینه شکستن رکورد کمک خواهد کرد.

1999875

 

پیروزی ۱-۸ شب گذشته برابر ماینتس با هت‌تریک کین همراه و بیست و پنجمین بازی فصل بود. این یعنی کین حداقل ۹ بازی دیگر دارد تا بتواند ۱۱ گلی که برای برابری با رکورد لوا نیاز دارد را به ثمر برساند و شاید حتی ۱۲ گل بزند تا این کورد را بشکند.

این بازیکن با توجه به رکوردی که از هر گل در هر بازی تا به حال به ثبت رسانده است توانایی انجام این کار را دارد. تعداد ۳۰ گل در ۲۵ بازی یعنی او به صورت میانگین ۱.۲ گل در هر حضورش در بوندسلیگا در این فصل زده و می‌تواند در ۹ بازی ۱۰.۸ گل بزند اما شانس او برای بهبود این رکورد هم زیاد است.

دلیل دومی که می‌تواند به این بازیکن امید بیشتری بدهد این است که بایرن این فصل در گلزنی و خلق موقعیت بسیار خوب عمل کرده و این موضوع مهمی برای او است.

انتقادهای علنی بسیاری از عملکرد آنها در بعضی از دیدارها تحت هدایت توماس توخل انجام شده و باتوجه به جایگاه آنها در جدول و هفت امتیاز اختلاف با بایرلورکوزن که هنوز باید یک بازی دیگر انجام بدهد، بایرن احتمالا این فصل برای اولین بار پس از فصل ۱۲-۲۰۱۱ قهرمان آلمان نخواهد شد.

1999719

 

اما آنها با بعضی از تیم‌های سابق بایرن قابل مقایسه هستند، حتی اگر ضعیف‌تر هم باشند اما آماری مشابه فصلی که به گرد مولر و لواندوفسکی کمک کرد رکوردشکنی کنند دارند. این دو تیم میانگین ۲.۹۷ گل (فصل ۷۲-۱۹۷۱) و ۲.۹۱ گل (فصل ۲۱-۲۰۲۰) را در هر بازی بوندسلیگا به ثبت رسانده بودند.

شاگردان توخل پس از هشت گلی که در بازی شب گذشته به ثمر رساندند، میانگین ۲.۹۲ گل در هر بازی در این فصل را ثبت کردند. سهم کین از این میان (۴۱.۱ درصد) کمی بالاتر از مولر (۳۹.۶ درصد) و تقریبا به اندازه لوا (۴۱.۴ درصد) است.

کین همچنین بازی‌های خوبی را هم در پیش دارد. آنها هفته آینده باید به مصاف تیم قعر جدولی دارمشتات بروند که کین در بازی رفت در ماه اکتبر در جریان پیروزی ۰-۸ برابر آنها هت‌تریک کرد. پس از آن در خانه میزبان دورتموند خواهند بود و دیدارهای بعدی هم مقابل هوفنهایم و کلن برگزار می‌شود که در نیمه پایینی جدول حضور دارند.

بایرن در میانه راه در دو فصل گذشته این شانس را داشت که رکورد به ثمر رساندن ۱۰۱ گل که در فصل ۷۲-۱۹۷۱ به ثبت رسیده بود را بشکند اما شرایط پس از وقفه زمستانی و در نیم فصل دوم تغییر کرد که در نهایت هم باعث اخراج یولیان ناگلزمان از هدایت این تیم شد.

1999876

 

شاید کین و بایرن بتوانند این طلسم را بشکنند، خصوصا که توخل قرار است در تابستان جدا شود و فشار زیادی روی او نیست. بایرن این عادت را داشت که پس از وقفه زمستانی چندان خوب بازی نکند و در دو فصل گذشته هم این را نشان داد اما شاید شرایط به این شکل پیش نرود. این موضوعی است که از پیروزی آنها برابر لاتزیو در لیگ قهرمانان و صعودشان به مرحله یک چهارم نهایی مشخص بود.

رکورد لواندوفسکی بسیار خاص بود چون این بازیکن که در آن زمان ۳۲ سال داشت در آن فصل در پنج بازی غایب بود که یکی از آنها به دلیل جلوگیری از مصدومیت و چهار بازی دیگر به دلیل مصدومیت بود. اما مولر هم مانند کین در تمامی دیدارها به میدان رفت.

اما جدای از آمارهای مشابه در زمین گلزنی، این موضوع قابل توجه است که نقش کین در بایرن تا چه حد با نقش لواندوفسکی در این تیم متفاوت است. سلطه بایرن در لیگ در فصل ۲۱-۲۰۲۰ به کاپیتان تیم ملی لهستان اجازه داد که صرفا به فکر شکستن رکورد مولر باشد و تمام تیم هم در این مسیر همراه او بودند.

این بازیکن در آن فصل تنها هفت پاس گل برای دیگر بازیکنان ارسال کرد و این در حالی است که کین در فاصله ۹ بازی تا پایان لیگ تا به حال شش پاس گل ارسال کرده است. (عدم تمایل لوا به عقب کشیدن برای همکاری در حمله یکی از دلایلی بود که باعث شد ناگلزمان پیشنهاد فروش او را مطرح کند و منجر به پیوستن او به بارسلونا شد.)

1971889

 

اما همانطور که توخل پیش از این گفته بود، کین شبیه یک مهاجم نوک عادی نیست که اگر دو گل بزند با تساوی ۲-۲ تیمش هم خوشحال شود. توخل این بازیکن را به عنوان یک بازیکن کاملا در اختیار تیمی و بدون خودخواهی توصیف کرده بود که تمام تمرکزش روی پیروزی است و برای رسیدن به آن هر کاری می‌کند، نه این که فقط گل بزند.

شاید او از این نظر بیشتر به بزرگترین مهاجم تاریخ بایرن نزدیک باشد. گرد مولر هم بسیار متواضع بود و مهارت کافی در ارسال پاس گل برای هم تیمی‌هایش که از شرایط بهتری برخوردار بودند را داشت. او در فصل ۷۲-۱۹۷۱ موفق شد ۱۷ پاس گل هم ارسال کند.

شاید کین نتواند به این رکورد برسد اما می‌تواند از رکورد ۴۱ گل زده لوا عبور کند. حتی اگر اینطور هم نشود هم همیشه فصل بعدی در کار است.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.