جان ستاره بوندسلیگا را نجات داد

مهمترین تصمیم یک داور در تاریخ! (عکس)

به گزارش ورزش آزاد؛

پاتریک ایتریش، جان جوسوها گیلاووگی را در دیداری که بایرن مونیخ با نتیجه ۸-۱ مقابل ماینتس در آلیانز آرنا به پیروزی رسید، نجات داد.

2000278
2000275

 

در یک صحنه از بازی، گیلاووگی، بازیکن سابق اتلتیکو مادرید که در حال حاضر برای ماینتس بازی می‌کند، با مشکلات تنفسی روی زمین دراز کشیده بود و به سرعت توسط داور بهبود پیدا کرد. 

او به بازیکن خودی برخورد کرد و سرنگون شد. در دقیقه ۳۳ بازی، سر گیلاووگی پس از درگیری با توماس مولر با زانوی هم تیمی‌اش آنتونی کاچی برخورد کرد و او روی زمین افتاد. شکل زمین افتادن او به گونه‌ای بود که فورا با مشکل تنفسی روبرو شد ولی داور به موقع دخالت کرد و جانش را نجات داد.

2000277
2000273

 

ایتریش پس از بازی در مورد آن صحنه توضیح داد: «اگر کسی در آن شرایط باشد، باید سریع عمل کنید. من چنین موقعیت‌هایی را زیاد تجربه کرده‌ام. او زبانش داخل دهان گیر کرده بود و نمی‌توانست نفس بکشد. شما باید فورا زبان را بیرون بیاورید تا مصدوم بتواند دوباره نفس بکشد. هیچ کس جز ندیم امیری من را در آغوش نگرفت زیرا فقط او متوجه جدی بودن وضعیت شده بود.»

2000274
2000276

 

گیلاووگی توانست به تنهایی زمین را ترک کند و ادیمیلسون فرناندز جایگزین او شد.

او در حساب رسمی ایکس خود از ایتریش به‌خاطر نجات جانش تشکر کرد: «از شما برای مداخله سریع و کمک ارائه شده بسیار متشکرم.»

گیلاووگی در سال ۲۰۱۳ قراردادی ۵ ساله با اتلتیکو مادرید امضا کرد اما نتوانست در آن تیم بدرخشد و حالا برای ماینتس بازی می‌کند. این هافبک ۳۳ ساله فرانسوی که در طول دوران حرفه‌ای خود برای سنت اتین و ولفسبورگ نیز بازی کرده است.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.