آبی‌ها در یک پرونده دیگر نیز محکوم شدند

به گزارش ورزش آزاد؛ صدور حکم پرونده عزیزبک آمانوف، جدیدترین شوکی است که از سوی فیفا به باشگاه استقلال وارد شده است. بازیکن ازبکستانی که در پنجره زمستانی لیگ بیست و یکم به استقلال پیوست و در نیم فصل دوم لیگ گذشته نیز به یکباره قراردادش را فسخ کرد و از جمع آبی پوشان جدا شد.

نحوه جدایی بازیکن ازبک نیز به این صورت است که مدیران وقت باشگاه در تلاش بودند تا در بازار نقل و انتقالات تابستانی سال گذشته، آمانوف را به باشگاه دیگری قرض بدهند که این اتفاق رخ نداد و او در تیم ماندگار شد. در حالیکه ساپینتو نیز پیش از دیدار برابر مس کرمان روی نام این بازیکن خط کشیده بود، او یه یکباره ایران را ترک کرد و به نسف قرشی پیوست.

در آن زمانف باشگاه استقلال بیانیه ای منتشر کرد و مدعی شد آمانوف ابتدا برای پیوستن به تیم دیگری با مدیران به توافق رسیده ولی در ادامه زیر قول و قرار قبلی خود زده است. آبی ها همچنین در بخش پایانی این اطلاعیه اعلام کردند: باشگاه استقلال نیز جهت پیگیری حقوق خود، این موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌کند.

با این حال، اکنون از استقلال خبر می رسد که رأی این پرونده به سود بازیکن ازبکی صادر و آبی ها به پرداخت ۵۱۲ هزار دلار محکوم شده اند. البته که مدیران باشگاه با ارسال درخواستی فیفا، خواهان دریافت جزئیات رأی جهت اعتراض به آن هستند.

مطالبات آمانوف ۱۱۲ هزار دلار برای لیگ بیست و دوم است و از آنجایی که او یک سال دیگر با استقلال قرارداد داشت، خواستار دریافت ۴۰۰ هزار دلار دیگر نیز شده بود که فیفا در مجموع، آبی ها را به پرداخت ۵۱۲ هزار دلار محکوم کرده است.

مدیران استقلال با استناد به اینکه آمانوف بلافاصله پس از جدایی، راهی نسف قرشی شده و فصل فعلی نیز برای این تیم ازبکی توپ می زند، قصد دارند به دادگاه عالی ورزش (CAS) شکایت کنند.

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.